۰ نفر

کره‌جنوبی: کیم جونگ اون عمل جراحی نداشته است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۲۷
کد خبر: 436385
کره‌جنوبی: کیم جونگ اون عمل جراحی نداشته است

در شرایطی که گمانه‌زنی درباره وضعیت جسمانی کیم جونگ اون با وجود دیده شدن او بعد از ۲۰روز ادامه دارد، یک مقام کره‌جنوبی امروز (یکشنبه) گفت، رهبر کره‌شمالی تحت عمل جراحی یا هر فرایند درمانی دیگری قرار نگرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کره‌شمالی شنبه اعلام کرد، کیم جونگ اون روز جمعه در مراسم تکمیل یک کارخانه کودسازی در نزدیکی پیونگ‌یانگ شرکت داشت که این اولین حضور او در انظار عمومی بعد از حدود ۲۰ روز می‌شد.

در حالی که رویت شدن دوباره کیم طبق تصاویر ویدیویی مرتبط به آن که رسانه رسمی کره‌شمالی (کی‌سی‌ان‌ای) منتشر کرد، توانست تا اندکی از التهاب شایعات درباره بیماری شدید یا حتی مرگ او بکاهد، برخی از رسانه‌های خبری و ناظران هنوز هم درباره سلامت رهبر کره‌شمالی تردید دارند و به زمان‌هایی اشاره می‌کنند که او حین راه‌ رفتن داخل آن کارخانه مشکل داشت.

یک مقام ارشد ریاست جمهوری کره‌جنوبی امروز به خبرنگاران گفت، دولت سئول اطمینان دارد که کیم تحت عمل جراحی یا هرگونه فرایند درمانی دیگر قرار نگرفته است.

کره‌جنوبی سابقه چندان درخشانی در تایید تحولات کره‌شمالی ندارد اما زمانی که در چند هفته اخیر شایعاتی درباره وضعیت جسمانی کیم منتشر شد، دولت کره‌جنوبی با قاطعیت آن‌ها را بی‌پایه و اساس خواند و تاکید کرد هیچ تحرک غیر معمولی در کره‌شمالی وجود ندارد.

این اولین مرتبه‌ای نبود که برای مدت طولانی از کیم جونگ اون خبری نبود. او سال ۲۰۱۴ هم برای شش هفته غیبت داشت و بعد از آن با عصا راه رفت و از یک چرخ دستی برقی استفاده کرد. تصاویری هم که شنبه کره‌شمالی منتشر کرد، نشان می‌دهد که او مثل سال ۲۰۱۴ از یک چرخ دستی برقی استفاده می‌کند. سال ۲۰۱۴ گفته می‌شد که مچ پای او آسیب دیده است.