۰ نفر

روسیه از تعویق افتادن نشست همکاری‌های اقتصادی با ایران خبر داد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۵
کد خبر: 435858
روسیه از تعویق افتادن نشست همکاری‌های اقتصادی با ایران خبر داد

نماینده بازرگانی روسیه در ایران از احتمال به تعویق افتادن شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رستم ژیگانشین روز جمعه به خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه گفت: قرار بود این نشست در ماه ژوئن (خرداد-تیر) برگزار شود اما احتمال دارد به زمان دیگری در سال ۲۰۲۰ موکول شود. 

به گفته نماینده بازرگانی روسیه در تهران، پیشتر توافق شده بود که شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی- بازرگانی ایران و روسیه در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ در روسیه برگزار شود.

ژیگانشین در واکنش به این پرسش که ممکن است این نشست به صورت ویدئویی برگزار شود، خاطرنشان کرد: هنوز به این موضوع فکر نکرده‌ایم.

نماینده بازرگانی روسیه در ایران علت تعویق احتمالی نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه را بیان نکرد اما بنظر می‌رسد دلیل اصلی انتشار گسترده ویروس کرونا در دو کشور است. 

وزیر انرژی روسیه و رئیس طرف روس کمیسیون همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور بهمن ماه پارسال گفته بود روسیه میزبان نشست آتی اعضای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه خواهد بود.

الکساندر نوواک در دیدار با کاظم جلالی با بیان این مطلب افزود: روابط ایران و روسیه در حال توسعه و گسترش است و کرملین نیز از توسعه روزافزون روابط استقبال می‌کند.

پانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه ۲۶ خرداد ماه سال ۹۸ در تهران آغاز و نشست های کارگروه‌های آن به مدت سه روز در شهرهای تهران و اصفهان برگزار شد.