۰ نفر

اقتصاد منطقه یورو تا سال ۲۰۲۲در غل و زنجیر کرونا است

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۶
کد خبر: 435849
اقتصاد منطقه یورو تا سال ۲۰۲۲در غل و زنجیر کرونا است

بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که اقتصاد منطقه یورو احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰احیا می‌شود، اما پاندمی کرونا تا سال ۲۰۲۲مانع از رشدی مشابه سال ۲۰۱۹خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، بانک مرکزی اروپا در نشست روز گذشته عمده سیاست‌های پولی خود را دست نخورده به حال خود باقی گذاشت و بار دیگر نسبت به خریداری دارایی به ارزش ۱.۱ تریلیون یورو (یا بیشتر در صورت نیاز) در سال جاری متعهد شد.

در بولتنی که امروز (جمعه) به چاپ رسید، این نهاد اروپایی اعلام کرد که انتظار دارد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو در سه ماهه جاری ۱۵ درصد کاهش یابد و سپس در ادامه سال «به طور دنباله‌دار و البته ناتمام احیا شود.»

در بخشی از این بولتن آمده است: ارقام سالانه با در نظر گرفتن شدیدترین سناریو منعکس‌کننده کاهش رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۵ درصد است که در ادامه با احیای دنباله‌دار و ناتمامی با نرخ رشد ۶ و ۳ درصد به ترتیب برای سه ماهه سوم و چهارم همراه خواهد بود.

این نهاد در ادامه اعلام کرده است که ابهام پیرامون مهار ویروس کرونا بدان معنا است که در بدبینانه‌ترین سناریوی ممکن، تولید ناخالص داخلی منطقه یورو تا دو سال دیگر همچنان در سطوحی «به مراتب پایین‌تر» از آنچه در پایان سال ۲۰۱۹ ثبت شد، باقی خواهد ماند.