۰ نفر

استرالیا: هیچ مدرکی از ساخته‌شدن کرونا در ووهان وجود ندارد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
کد خبر: 435826
استرالیا: هیچ مدرکی از ساخته‌شدن کرونا در ووهان وجود ندارد

نخست‌وزیر استرالیا با رد ادعای آزمایشگاهی بودن ویروس جدید کرونا، خواستار انجام تحقیقات مستقل در این باره شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «اسکات موریسون» نخست‌وزیر استرالیا بامداد امروز (جمعه به وقت ایران) گفت هیچ مدرکی از اینکه ویروس «کووید۱۹» در آزمایشگاهی در شهر «ووهان» واقع در چین ساخته شده، وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، موریسون با بیان اینکه استرالیا هیچ اطلاعاتی که از ایده آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا پشتیبانی کند در اختیار ندارد، توضیح داد که برای برطرف کردن شک‌ها در این باره، خواستار اجرای تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره علت طغیان این ویروس و سرایت سریع آن در جهان شده است.

وی طی نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در این باره، اظهار داشت: «چیزی که در اختیار داریم، نشان نمی‌دهد که [آزمایشگاه] منبع احتمالی [شیوع ویروس] است. هیچ [اطلاعاتی] نداریم که نشان دهد [آزمایشگاه] منبع آن است، البته شما در این اوضاع نمی‌توانید هیچ [احتمالی] را رد کنید».

بر این اساس، نخست‌وزیر استرالیا همچنین افزود: «می‌دانیم که [شیوع این بیماری] از چین آغاز شد، می‌دانیم که از ووهان شروع شد، محتمل‌ترین سناریو که مطرح شده مربوط به بازارهای فروش مواد غذایی زنده است اما این موضوعی است که باید به‌طور کامل مورد بررسی قرار گیرد».

در حالی که روابط چین با استرالیا بعد از درخواست موریسون برای انجام تحقیقات به تیرگی گرویده، اما وی با اصرار بر خواسته خود، گفت: «به همین دلیل است که باید بفهمیم چه اتفاقی افتاده است، تا مطمئن شویم بار دیگر قادر خواهیم بود از وقوع فاجعه جهانی این‌چنینی جلوگیری کنیم».

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز گفته بود نمی‌تواند دلیل اطمینان خودش مبنی بر اینکه فکر می‌کند کرونا در آزمایشگاهی در ووهان ساخته شده را بیان کند.