۰ نفر

ادعای ضدایرانی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۰۰
کد خبر: 435710
ادعای ضدایرانی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شده است که برای آمریکا این امکان وجود دارد که خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی [ایران] شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «جیسون برودسکی»، خبرنگار سابق کاخ سفید در حساب توئیتری خود به نقل از «جوزف بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امکان درخواست آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی [ایران] خبر داد.

خبرنگار آمریکایی در این ارتباط گفته است که «جوزف بورل» در گفتگو با یکی از رسانه‌های خبری اعلام کرد: این برای ما کاملاً مشخص و واضح است که آمریکا دیگر به عنوان عضوی از توافق با ایران در برجام نیست، اما آمریکا استدلال می‌کند که مستقل از برجام و تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دارای حقوقی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: آمریکا این حق را دارد که به مانند دیگر اعضای سازمان ملل، خواستار تحریم تسلیحاتی [ایران‌] شود.

این اظهارات دیپلمات ارشد اتحادیه اروپایی پس از آن عنوان می‌شود که پیش از این، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا، درصدد تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران است که پاییز امسال به پایان می‌رسد و همزمان در حال کار روی طرحی است که عضوی از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) باقی بماند.

آمریکا دو سال پیش یک‌طرفه از برجام خارج شد و همه تحریم‌های علیه ایران را که با توافق هسته‌ای برداشته شده بودند دوباره اعمال و تحریم‌های گسترده و تازه‌تری را هم اضافه کرد. این سیاست آمریکا از سوی مقامات دولت ترامپ تحت عنوان فشار حداکثری اعلام شد، اما به اذعان بسیاری از کارشناسان و حتی مقامات آمریکایی سیاست فشارحداکثری ترامپ علیه ایران تاکنون بی نتیجه مانده و به بن بست رسیده است.