۰ نفر

بوئینگ ۱۶هزار نفر را اخراج می‌کند

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶
کد خبر: 435621
بوئینگ ۱۶هزار نفر را اخراج می‌کند

با ادامه بحران در حمل و نقل هوایی به دلیل شیوع ویروس کرونا، ۱۶ هزار نفر از کارگران و کارمندان شرکت بوئینگ در سراسر جهان بیکار خواهند شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شرکت بوئینگ روز چهارشنبه همزمان با ادامه بحران در حمل و نقل هوایی به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا اعلام کرد که حدود 10 درصد از نیروی کار خود در سطح جهان را اخراج خواهد کرد.

به این ترتیب 16 هزار نفر از کارگران و کارمندان شرکت بوئینگ در سراسر جهان بیکار خواهند شد. این شرکت همچنین اعلام کرده است که برای صرفه جویی در مخارج در نظر دارد تولید آن دسته از هواپیماها را که از آنها برای طی مسافت‌های طولانی‌تر استفاده می‌شود کاهش دهد.

دیوید کلهون، مدیر عامل شرکت بوئینگ در ایمیلی که برای کارکنان این شرکت فرستاده اعلام کرده است که در مجموع 15 درصد مشاغل بخش هوانوردی غیرنظامی این شرکت حذف خواهد شد.

به گفته مدیر عامل بوئینگ این شرکت در میان مدت طرحی برای موج دوم تعدیل نیرو ندارد.

به گزارش یورونیوز، وضعیت شرکت بوئینگ پیش از شیوع بیماری همه گیر «کووید 19» نیز به دلیل مشکل مدل هواپیمای «737 مکس» (737 MAX) بحرانی بود.

محدودیت‌های به اجرا گذاشته شده پس از شیوع ویروس جدید کرونا باعث شده است که ترافیک هوایی در آمریکا 95 درصد کاهش یابد. پیش بینی می‌شود که درآمد شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان طی سال جاری 314 میلیارد دلار کاهش یابد. این شرکت‌ها مشتریان محصولات شرکت بوئینگ و ایرباس، رقیب اصلی آن هستند.