۰ نفر

انتقاد چین از اتهام‌زنی اروپا در رابطه با شیوع کرونا

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۲۳
کد خبر: 434850
انتقاد چین از اتهام‌زنی اروپا در رابطه با شیوع کرونا

وزارت خارجه چین با رد اتهام‌زنی اتحادیه اروپا درخصوص انتشار اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا، گفت هیچ مدرکی قطعی از دست‌ساز بودن این بیماری در چین وجود ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «گِنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) اتهامات مطرح شده علیه پکن در گزارش جدید اتحادیه اروپا را، مبنی بر اینکه چین در حال انتشار اطلاعات غلط درباره ویروس «کووید۱۹» است، رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در نشست خبری روزانه، گفت: «چین مخالف ایجاد و انتشار اطلاعات نادرست توسط هر کسی یا هر سازمانی است. چین خود قربانی دروغ‌پردازی است نه عامل آن».

شاخه سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیراً با ارسال نامه‌ای به پارلمان اروپا، مدعی شده بود برخی دولت‌ها مانند روسیه و چین مسئول انتشار اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا هستند.

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه هیچ مدرک قطعی از اینکه ویروس کووید۱۹ در چین ساخته شده وجود ندارد، هشدار داد که هرگونه مانور سیاسی در پس درخواست‌ها برای اجرای تحقیقات مستقل به شکست می‌انجامد.

پیش از این «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز با متهم کردن چین به سوءاستفاده از بحران شیوع ویروس کرونا برای فشار آوردن به همسایگان خود، مدعی شده بود پکن اطلاعات درباره این بیماری را «با جهان به اشتراک نگذاشت تا پیگیری تکامل این بیماری غیرممکن شود».