۰ نفر

رهبر کره شمالی زنده است؟

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۷:۴۴
کد خبر: 434673
رهبر کره شمالی زنده است؟

طی چند روز گذشته گمانه زنی‌های متعددی پیرامون وضعیت جسمانی و سلامتی رهبر کره شمالی منتشر شده و برخی منابع احتمال وخامت حال «کیم جونگ اون» را مطرح کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، یک مقام کره جنوبی شایعات پیرامون وضعیت جسمانی رهبر کره شمالی را رد کرده و گفت که «کیم جونگ اون» زنده است.

بر اساس این گزارش، مون چونگ این مشاور ارشد سیاست خارجی رئیس جمهور کره جنوبی به شبکه سی ان ان گفت که رهبر کره شمالی زنده است و در تفرجگاه خود اقامت دارد.

این مقام کره جنوبی افزود: موضع دولت ما قاطع است. کیم جونگ اون رهبر کره شمالی زنده و خوب است و از ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) در منطقه وونسان اقامت دارد و تاکنون هیچ مورد مشکوکی از وی گزارش نشده است.

طی چند روز گذشته گمانه زنی‌های متعددی پیرامون وضعیت جسمانی و سلامتی رهبر کره شمالی منتشر شده بود و برخی منابع احتمال وخامت حال «کیم جونگ اون» را مطرح کرده بودند و دیلی میل از رسانه‌های انگلیسی به نقل از یک روزنامه نگار هنگ کنگی ادعا کرد که کیم جونگ اون فوت کرده است؛ خبری که تاکنون از سوی هیچ مرجع رسمی در منطقه تأیید نشده است.

روز یکشنبه، همچنین «کازبک تایسایف» یکی از نمایندگان مجلس روسیه نیز که با سفیر جدید کره شمالی در مسکو دیدار کرده بود، پس از این دیدار اعلام کرد که حال «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، وخیم نیست.

«الخاندرو کائو دو بنوس» رئیس انجمن دوستی کره (Korean Friendship Association) هم اعلام کرد که بنا به اطلاعات رسمی و دریافت شده از سوی کره‌شمالی، گزارش‌ها درباره وخیم بودن اوضاع جسمانی «کیم‌جونگ اون» رهبر کره شمالی «نادرست» است.

وی در پیامی توئیتری بدون اشاره به منبع این اطلاعات دریافتی نوشت: «اطلاعات درباره شرایط وخیم جسمانی کیم‌جونگ اون غلط و نادرست است».