۰ نفر

فرماندار میشیگان: برای مقابله با کرونا لطفا مواد ضدعفونی نخورید

۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۲
کد خبر: 434592
فرماندار میشیگان: برای مقابله با کرونا لطفا مواد ضدعفونی نخورید

پس از سخنان پنجشنبه گذشته رئیس جمهور آمریکا درباره تزریق مواد ضدعفونی برای مقابله با کرونا، فرماندار ایالت میشیگان از افزایش مسمومیت در این ایالت خبر داد و از مردم میشیگان تقاضا کرد برای مقابله با کرونا مواد ضد عفونی نخورند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «گریچن ویتمر» فرماندار ایالت میشیگان گفت که پس از اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره تزریق مواد ضد عفونی برای از بین بردن ویروس کرونا،‌ تماس‌های اضطراری در این ایالت افزایش یافته است.

ویتمر که با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» مصاحبه می‌کرد، افزود پیش از صحبت‌های پنجشنبه گذشته ترامپ درباره تزریق مواد ضد عفونی، تماس‌های اضطراری افزایش یافته است.

وی گفت مردم آمریکا به سخنان شخصی که در جایگاه قدرتمندترین فرد در کره‌ زمین است، چه جدی باشد یا نه،‌گوش می‌دهند.

فرماندار میشیگان گفت طی روزهای اخیر تماس‌هایی مبنی بر مسمومیت افزایش یافته و این بسیار مهم است که هر فردی از ما فقط باید به انتشار اطلاعاتی بپردازد که از نظر پزشکی صحیح هستند.

وی تاکید کرد: «هیچ کسی نباید برای مبارزه با ویروس کرونا مواد ضد عفونی بخورد. لطفا این کار را نکنید.»

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در نشست خبری خود گفت: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها] را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود».

البته ترامپ روز جمعه و در جریان امضای بسته مالی حمایتی از کسب‌وکارهای خرد گفت که مطرح کردن این سخنان از سوی وی تنها یک «شوخی» بوده است.

شمار زیادی از مقامات وزارت بهداشت و پزشکان آمریکایی بلافاصله این پیشنهاد ترامپ را خطرناک توصیف کردند و از مردم درخواست کردند به هیچ عنوان چنین روش‌هایی را در خانه امتحان نکنند.

با این وجود، مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک روز شنبه اعلام کرد از ۹ صبح روز پنجشنبه تا ۳ بعدازظهر روز جمعه، مجموعاً ۳۰ نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان منتقل شده‌اند.