۰ نفر

مسکو: از لغو تحریم‌ها در بحبوحه شیوع کرونا حمایت می‌کنیم

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۲:۳۷
کد خبر: 434312
مسکو: از لغو تحریم‌ها در بحبوحه شیوع کرونا حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که این کشور از لغو یا تعلیق تحریم‌های یکجانبه، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حمایت می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه حمایت این کشور از لغو تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهای مختلف در بحبوحه شیوع ویروس کرونا را اعلام کرد.

وی در سخنانی گفت: «روسیه از فراخوان سازمان‌مل برای لغو یا تعلیق تحریم‌های یکجانبه که توانایی بسیاری از کشورها در مبارزه موثر باشیوع ویروس کرونا تضعیف کرده و دسترسی آنها به داروهای حیاتی را بسته، حمایت می‌کند.»

چند روز پیش نیز «دیمیتری میدویدیف»، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه از ادامه تحریم‌های آمریکا در شرایط کرونایی انتقاد کرد و خواستار لغو این گونه تحریم‌ها شد.

دولت آمریکا بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ از حربه تحریم‌ها برای فشار به کشورهای دنیا استفاده کرده و بعد از خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ۵+۱ (برجام)، تحریم‌های زیادی علیه ایران وضع کرده است و تداوم این تحریم‌ها بنا به اذعان سازمان‌های جهانی و رسانه‌های غربی مانعی در برابر تلاش ایران برای مقابله با ویروس همه‌گیر کرونا شده است.

هم‌اکنون شمار زیادی از کشورهای منطقه و جهان با اعتراض به تداوم تحریم‌های اقتصادی، از آمریکا خواسته‌اند به این تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی پایان دهد.