۰ نفر

2019به عنوان گرم‌ترین سال اروپا ثبت شد

۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۹
کد خبر: 433889
2019به عنوان گرم‌ترین سال اروپا ثبت شد

گزارش اتحادیه اروپایی نشان می‌دهد سال گذشته میلادی گرم‌ترین سال اروپا با ثبت بالاترین دما در سراسر این قاره بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، گزارش اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که سال گذشته گرم‌ترین سال اروپا با ثبت بالاترین دما در سراسر این قاره بود.

گزارش سرویس تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا (C3S) که امروز منتشر شد، حاکی از آن است که گازهای گلخانه‌ای همچنان در حال افزایش است و همین موضوع منجر به ساعات طولانی‌تر گرما در طول روز شده است.

موج گرمای تابستان ۲۰۱۹ اروپا موج گرمایی است که از اواخر ژوئن بخش‌هایی از اروپا را فراگرفت و سبب شد که رکورد گرم‌ترین دمای ثبت شده در برخی کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک، آلمان و انگلستان با اختلاف ۲ تا ۳ درجه سلسیوس ثبت شود و حدود شش تن در اثر آن کشته شده‌اند. 

براساس گزارش اقلیمی که توسط اتحادیه اروپا منتشر شده، سال گذشته گرم‌ترین سال اروپا شد؛ سازمان جهانی هواشناسی نیز می‌گوید در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ کره زمین گرم‌ترین دوره را از زمان ثبت داده‌های هواشناسی تجربه کرده است.

آمار و ارقام منتشر شده امروز از گزارش وضعیت آب و هوای اروپا توسط سرویس تغییر آب و هوای کوپرنیک اتحادیه اروپا (C۳S) همچنین نشان می‌دهد ۱۱ سال از ۱۲ سال گرم این قاره از سال ۲۰۰۰ به ثبت رسیده است.

این تجزیه و تحلیل آخرین موردی است که توسط برنامه Copernicus منتشر شده و شامل طیف گسترده‌ای از داده‌های جمع آوری شده از منابع مختلف است.

پروفسور کوین از دانشگاه یورک توضیح می‌دهد: گزارش کوپرنیک از آنجا که از داده‌ها و روش‌های متفاوتی نسبت به مجموعه داده‌های متداول در ایالات متحده، دفتر ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی استفاده می‌کند، اهمیت دارد.

سایر یافته‌های کلیدی گزارش مورد حمایت اتحادیه اروپا این است که میانگین درجه حرارت در پنج سال گذشته ۱.۱ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح پیش صنعتی در سطح جهان است.

با این وجود، اروپا از مابقی جهان پیشی گرفته و میانگین آن تقریباً ۲ درجه سانتیگراد گرم‌تر از سطح  قرن نوزدهم است.