۰ نفر

آمریکا خواستار تعطیلی بازارهای فروش «مواد غذایی زنده» در چین شد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹
کد خبر: 433727
آمریکا خواستار تعطیلی بازارهای فروش «مواد غذایی زنده» در چین شد

وزیر امور خارجه آمریکا با متهم کردن چین به سوءاستفاده از بحران شیوع ویروس کرونا برای فشار آوردن به همسایگان خود، از این کشور خواست بازارهای فروش موادغذایی زنده را تعطیل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده بامداد امروز (پنجشنبه) ضمن مطرح کردن ادعاهای همیشگی واشنگتن علیه پکن، مدعی شد که دولت چین از فرصت شیوع ویروس «کووید۱۹» برای فشار آوردن به همسایگان خود استفاده می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پامپئو در نشست خبری با ادعای اینکه پکن به‌موقع شیوع ویروس کرونا را به جهان اطلاع نداد، گفت آنها قوانین سازمان جهانی بهداشت را نقض کرده و تا یک ماه انتقال انسان‌به‌انسان این ویروس را گزارش ندادند تا اینکه در تمام استان‌های این کشور پخش شد.

پامپئو در ادامه ادعاهای خود افزود: «چین انجام تست روی نمونه‌های جدید ویروس را متوقف کرد، نمونه‌های موجود را از بین برد و آنها را با جهان به اشتراک نگذاشت تا پیگیری تکامل این بیماری غیرممکن شود».

وی همچنین چین را به سوءاستفاده از تمرکز کشورهای جهان روی مبارزه با ویروس کرونا، برای اجرای «رفتارهای تحریک‌آمیز» مانند از بین بردن خودمختاری منطقه هنگ‌کنگ، اعمال فشار نظامی بر تایوان و فشار آوردن به همسایگان خود در محدوده دریای جنوبی متهم کرد.

به نوشته رویترز، وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به ارتباط ویروس کرونا با برخی مواد غذایی در چین، از این کشور خواست بازارهای فروش موادغذایی زنده را به صورت دائمی تعطیل کند.

پامپئو اظهار داشت: «با توجه به ارتباط قوی موادغذایی غیرقانونی فروخته شده در بازارهای زنده و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، ایالات متحده از جمهوری خلق چین می‌خواهد بازارهای فروش مواد غذایی زنده و تمام بازارهای فروش غیرقانونی جانوران را برای همیشه تعطیل کند».