۰ نفر

پامپئو: برای تعیین منشأ کرونا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشت

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۲۵
کد خبر: 433566
پامپئو: برای تعیین منشأ کرونا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشت

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر تبلیغات علیه چین را ادامه داد و گفت که برای تعیین منشأ ویروس کرونا دنیا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا امروز چهارشنبه گفته برای تعیین منشأ ویروس کرونا دنیا باید به آزمایشگاه‌های چین دسترسی داشته باشد. 

وزیر خارجه آمریکا در حالی این ادعا را مطرح کرد که نهادهای بین‌المللی و مقام‌های بسیاری از کشورها ادعاها درباره ساخت این ویروس در آزمایشگاه را رد کرده‌اند. 

پامپئو که با پایگاه نشنال مصاحبه می‌کرد به اینکه رهبری تحقیقات برای تعیین منشأ این ویروس را کدام کشور باید در دست داشته باشد اشاره‌ای نکرد. 

پامپئو چند روز پیش گفته بود دولت آمریکا در حال انجام تحقیقاتی درباره شیوع این ویروس در دنیا است. 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در بخش دیگری از سخنانش به کاهش بی‌سابقه قیمت نفت آمریکا اشاره کرد و گفت دونالد ترامپ بر اینکه بازار انرژی آمریکا هنگام بازگشت تقاضا برای نفت خام بتواند جوابگوی تقاضاها باشد تأکید دارد.

او همچنین درباره توئیت امروز دونالد ترامپ که گفته بود به نیروی دریایی آمریکا دستور داده قایق‌های ایران را «ساقط» کنند گفت: «آمریکا حمله به کشتی‌های خودش را تحمل نخواهد کرد و سخنان ترامپ در این خصوص، ضامن ایمنی کشتی‌ها و نیروهای آمریکا است.»

ترامپ امروز در توییتی نوشت: «به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده‌ام به سمت هر قایق ‌(های) ایرانی که قصد مزاحمت برای کشتی‌های ما را در دریا دارند، شلیک و آنها را ساقط کنند.»

یک مقام پنتاگون در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز گفت این وزارتخانه هیچ دستورالعملی مبنی بر دستور ترامپ جهت هدف قرار دادن قایق‌های ایران دریافت نکرده است. 

یک مقام ارتش آمریکا هم گفت بعد از رویارویی شناورهای نظامی ایران و کشتی آمریکایی در خلیج فارس در هفته گذشته اتفاق دیگری بین نیروهای ایران و آمریکا رخ نداده است. 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد آمریکا ائتلافی بین‌المللی برای اعمال فشار بر ایران و تلاش برای تغییر رفتار این کشور ایجاد کرده است. 

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی نور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت ایران باید بابت این اقدام پاسخگو شود. او گفت اقدام ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بوده است. 

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر ۳ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

 سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی ایران در مدار زمین واکنش نشان داد.

ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره بر ۳ مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

یک سخنگوی وزات دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز چهارشنبه در واکنش به این موضوع گفت واشنگتن به رصد برنامه ماهواره‌ای ایران ادامه می‎دهد.

«رابرت لودویک» به این خبرگزاری آمریکایی گفت: «با وجود آنکه تهران در حال حاضر موشک‌های بالستیک قاره‌پیما ندارد اما با توجه تمایلش برای داشتن یک موازنه استراتژیک در برابر ایالات متحده ممکن است بخواهد به سمت ساخت این موشک‌ها برود».