۰ نفر

تعداد جهانی مبتلایان کووید-۱۹ به دو میلیون و ۵۰۰هزار نفر نزدیک شد

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۰۳
کد خبر: 433118
تعداد جهانی مبتلایان کووید-۱۹ به دو میلیون و ۵۰۰هزار نفر نزدیک شد

موارد ابتلا به کووید-۱۹ در جهان به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نزدیک شده و ایالات متحده آمریکا همچنان کانون اصلی شیوع کروناویروس است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان دو میلیون و ۴۸۲ هزار و ۲۱۵ نفر اعلام شده است که ۱۷۰ هزار و ۴۷۱ نفر از آن‌ها جان باخته و ۶۵۲ هزار و ۱۷۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۷۹۲ هزار و ۹۱۳ مورد ابتلا و ۴۲ هزار و ۵۱۷ قربانی در صدر فهرست مبتلایان و قربانیان جهانی قرار گرفته است. ۷۲ هزار و ۳۸۹ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با ثبت ۲۰۰ هزار و ۲۱۰ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۲۰ هزار و ۸۵۲ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۸۰ هزار و ۵۸۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۸۱ هزار و ۲۲۸ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۲۴ هزار و ۱۱۴ نفر جان خود را از دست داده و ۴۸ هزار و ۸۷۷ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۵۵ هزار و ۳۸۳ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۲۰ هزار و ۲۶۵ نفر جان باخته و ۳۷ هزار و ۴۰۹ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۴۷ هزار و ۶۵ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۴۸۶۲ نفر جان خود را از دست داده و ۹۵ هزار و ۲۰۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

انگلیس نیز در رتبه ششم فهرست جهانی کشورهای درگیر کروناویروس جدید قرار گرفته است. این کشور تاکنون ابتلای ۱۲۴ هزار و ۷۴۳ نفر را به این بیماری تایید کرده است که از این میان ۱۶ هزار و ۵۰۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. انگلیس شمار بهبودیافتگان خود را اعلام نکرده است.

ترکیه هم تاکنون ابتلای ۹۰ هزار و ۹۸۰ نفر را به بیماری کووید-۱۹ تایید کرده که از این میان ۲۱۴۰ نفر جان باخته و ۱۳ هزار و ۴۳۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس جدید در ایران نیز تاکنون به ترتیب ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر و ۵۲۰۹ نفر اعلام شده است. ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از مبتلایان تاکنون بهبود یافته‌اند.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۷۵۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور ۴۶۳۲ نفر است. شمار قربانیان کووید-۱۹ طی چند روز گذشته در چین ثابت باقی مانده است. همچنین تاکنون ۷۷ هزار و ۱۲۳ نفر از بیماران در این کشور بهبود یافته‌اند.

روسیه نیز ۴۷ هزار و ۱۲۱ مبتلا به کروناویروس جدید و ۴۰۵ قربانی ناشی از آن را گزارش کرده است. ۳۴۴۶ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، همچنین برزیل با ۴۰ هزار و ۷۴۳ مبتلا و ۲۵۸۷ قربانی، بلژیک با ۳۹ هزار و ۹۸۳ مبتلا و ۵۸۲۸ قربانی، کانادا با ۳۶ هزار و ۸۲۹ مبتلا و ۱۶۹۰ قربانی، هلند با ۳۳ هزار و ۴۰۵ مبتلا و ۳۷۵۱ قربانی و سوئیس با ۲۷ هزار و ۹۴۴ مبتلا و ۱۴۲۹ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع گسترده کروناویروس جدید محسوب می‌شوند.

ویروس کرونا