۰ نفر

لندن: قوانین ممنوعیت تردد همچنان پابرجاست

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۳۱
کد خبر: 432678
لندن: قوانین ممنوعیت تردد همچنان پابرجاست

یک مقام ارشد دولت انگلیس با توجه به شمار بالای کشته های ناشی از ویروس کرونا از تداوم ممنوعیت تردد در این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، با توجه به افزایش بسیار نگران کننده مرگ و میر ناشی از کرونا در انگلیس، دولت این کشور فعلا قصد رفع  ممنوعیت تردد را ندارد.

به نوشته وبگاه شبکه  «اس بی اس»،  یکی از مقامات ارشد دولت انگلیس یکشنبه گفت که ممنوعیت تردد کماکان پابرجاست. 

«مایکل گوو» معاون «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس گفت که دولت ممنوعیت تردد را به طور مرحله به مرحله در ماه های آتی بر می دارد.

وی در این زمینه توضیح داد: «واقعیتها و توصیه ها در حال حاضر مشخص است و ما هنوز نباید در فکر رفع این محدودیتها باشیم.»

آمار تازه قربانیان ناشی از کرونا در انگلیس نشان میدهد که 15464 نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند. کادر درمانی و شاغلان بخش بهداشت و درمان انگلیس نیز در روزهای گذشته از کمبود اقلام مورد نیاز گله‌مند بودند به طوری که شنبه شب به دنبال انتقادات صورت گرفته نسبت به کمبود لوازم و تجهیزات محافظتی کادر درمان  و بهداشت انگلیس در مواجهه با ویروس کرونا، یک مقام ارشد این کشور با تایید این مسئله بر لزوم انجام اقدامات بیشتر اشاره کرد.

«رابرت جنریک» معاون وزیر مسکن انگلیس شنبه شب در این باره گفت، انگلیس باید کارهای بیشتری برای ارائه وسایل ویژه محافظتی به شاغلان بخش درمان و بهداشت خود که در خط مقدم جدال با ویروس کرونا هستند، انجام دهد. 

روزنامه «ساندی تایمز» نیز روز یکشنبه دولت انگلیس را به دلیل تعلل در روزهای نخست شیوع کرونا در این کشور مورد انتقاد قرار داده است. بر اساس تحقیقاتی که این روزنامه انجام داده، هشدارهای شدید دانشمندان از سوی دولت انگلیس نادیده گرفته شد و این کشور پنج هفته حیاتی برای مبارزه علیه شیوع کرونا را از دست داد.