۰ نفر

وزیر بهداشت آلمان: کووید ۱۹را تحت کنترل در آورده‌ایم

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۳۱
کد خبر: 432115
وزیر بهداشت آلمان: کووید ۱۹را تحت کنترل در آورده‌ایم

«ینس اشپان» وزیر بهداشت آلمان با تاکید به اینکه « باید بیاموزیم چگونه با ویروس کرونا همزیستی کنیم»، اعلام کرد که این کشور موفق شده است « کووید ۱۹» را بعداز اجرای یک ماه محدودیت‌ها تحت کنترل درآورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اشپان روز جمعه گفت: تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ به طور چشمگیری کاهش یافته، به ویژه افزایش نسبی براساس آمار روزانه، بنابر این شیوع این بیماری دوباره تحت کنترل است.

آلمان همچنین اعلام کرد که این کشور علاوه برتولید ماسک های محافظ به مقدار زیاد، از یک هفته قبل کاهش تدریجی محدودیت ها مانند قرنطینه را آغاز کرده است.

داده های موسسه « رابرت کوخ» برای نظارت بر ویروس ها، نشان می دهد هر فرد مبتلای به کووید ۱۹ در این کشوربرای نخستین بار است که ویروس را به کمتر از یک نفر منتقل می کند.

این موسسه می افزاید: میانگین ابتلای به ویروس کرونا از یک فرد به فرد دیگر در آلمان به هفت دهم درصد کاهش یافته است.

میزان انتقال ویروس کرونا شاخصی بسیارمهم است زیرا برتوان سیستم بهداشتی یک کشور در رفع شوک ویروس تاثیر می گذارد.

« انگلا مرکل» صدراعظم آلمان چهارشنبه گذشته هشدار داد که هرگونه افزایش ابتلای جدید به کرونا ، سیستم بهداشت و درمان آلمان را « درهم می شکند و غرق می کند».

اعمال محدودیت ها موفقیت آمیز بود

بدون توسل به قرنطینه شدید، آلمان محدودیت های بزرگی را درسراسر این کشور، ازبستن مدارس و اماکن فرهنگی تا جلوگیری از تجمع بیش از دو نفر اعمال کرد.

وزیر بهداشت آلمان گفت: ما اکنون می توانیم بگوییم که اعمال محدودیت ها موفق بوده است، توانستیم ازمرحله فعالیت زیاد به افزایش پایداری برسیم و تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ به میزان زیادی کاهش یابد.

براساس آخرین آمار رسمی ( امروز جمعه) تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در آلمان به بیش از ۱۳۸ هزار تن رسیده که از این میان

بیش از ۴ هزار تن جان باخته و بیش از ۸۱ هزار تن بهبود یافته اند.

آلمان در بیمارستان های خود از دهها فرانسوی و ایتالیایی مبتلای به کرونا استقبال کرده است.

در آلمان قرار است از چهارم ماه مه میلادی مدارس بازگشایی شوند و البته اولویت با دانش آموزانی است که باید بزودی در امتحانات شرکت کنند.

فروشگاه های با مساحت بیش از ۸۰۰ متر مربع هم اجازه دارند بار دیگر از مشتریان استقبال کنند.

با این حال، همان طور که صدراعظم آلمان که محبوبیتش پس از ۱۴ سال حضور در راس قدرت آلمان به اوج خود رسیده است ، « موفقیت در این مراحل همچنان شکننده است».

ضرورت همزیستی با ویروس

قوانینی که تجمع بیش از دو نفر را در اماکن عمومی منع می کند، همچنان ادامه خواهد یافت ، به استثنای در خانواده هایی که اعضای آنها در یک خانه زندگی می کنند،

برگزاری مناسبات بزرگ همچنان تا ۳۱ ماه اوت ممنوع خواهد بود و احترام به قانون فاصله اجتماعی و رعایت حفظ فاصله یک و نیم متر اشخاص ازیکدیگرضروری است.

وزیر بهداشت آلمان همچنین تاکید کرد که باید چگونگی همزیستی با ویروس کرونا ( کووید ۱۹) را بیاموزیم.

برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس  آلمان مقادیر زیادی ماسک محافظ  تولید خواهد.

 دولت آلمان اعلام کرده است که با حدود ۵۰ شرکت قرارداد تولید ده میلیون ماسک FP۲ و ۴۰ میلیون ماسک جراحی منعقد کرده است.

دولت فدرال و ۱۶ استان آلمان از الگوی اتریش کشور همسایه که استفاده از ماسک ها در مغازه ها و حمل و نقل عمومی اجباری کرد، پیروی نکرد و تنها به ارائه « توصیه قوی» استفاده از ماسک اکتفا کرد.

دردفاع از تصمیم اجباری نشدن استفاده از ماسک درآلمان، یک جوان آلمانی گفت که مردم آلمان تاکنون « مسئولیت بزرگی» برعهده گرفته اند.

آلمان همچنین قصد دارد آزمایش های شناسائی مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ را تشدید کند و بر همین اساس تاکنون حدود ۱.۷ میلیون آزمایش انجام داده است.