۰ نفر

واکنش پمپئو به ادعاها درباره حرکت ناامن شناورهای نظامی ایران

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵
کد خبر: 432081
واکنش پمپئو به ادعاها درباره حرکت ناامن شناورهای نظامی ایران

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که درباره گزارش سنتکام راجع به «حرکت ناامن» شناورهای نظامی ایرانی به کشتی‌های آمریکایی در خلیج فارس با وزارت دفاع آمریکا صحبت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پی ادعای سنتکام درباره «حرکت ناامن شناورهای نظامی ایران در نزدیکی کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا» در پاسخ  به این سوال شبکه فاکس نیوز که آیا درباره این موضوع با وزارت دفاع آمریکا صحبت کرده است، گفت: ما به عنوان یک تیم در این باره صحبت کردیم. در حال ارزیابی این هستیم که چگونه به بهترین شکل پاسخ داده و نارضایتی خود را درباره اتفاق که رخ داد منتقل کنیم.

بر اساس این گزارش، اظهارات پمپئو در پی این مطرح می‎شود که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین بامداد پنج‌شنبه به وقت تهران در بیانیه‌ای مدعی شد که یازده شناور نظامی ایرانی در محدوده‌ی شمال خلیج فارس به شش کشتی جنگی از ناوگان نیروی دریایی آمریکا نزدیک شده و برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کرده‌اند.

‎همچنین آمریکایی‌ها گشت‌زنی‌های شناورهای ایرانی به منظور حفظ امنیت کشور و منطقه را خطرناک و تحریک آمیز توصیف کرده‌اند.

علاوه بر این، واشنگتن مدعی شده است که این کشتی‌های جنگی آمریکایی در حال انجام عملیات مشترک با بالگردهای آپاچی در آب‌های بین‌المللی در خلیج فارس بوده‌اند.