۰ نفر

وزیر بهداشت برزیل به علت اصرار بر ضرورت قرنطینه برکنار شد

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۲۵
کد خبر: 431977
وزیر بهداشت برزیل به علت اصرار بر ضرورت قرنطینه برکنار شد

رئیس جمهور برزیل به دلیل اختلاف شدید با وزیر بهداشت درباره موضوع مقابله با ویروس کرونا اقدام به اخراج وی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل روز پنجشنبه «لویئز هنریکه» وزیر بهداشت این کشور را اخراج کرد.

به گزارش رویترز، رسانه‌ها اعلام کردند که دلیل این اقدام رئیس جمهور برزیل اختلاف وی با وزیر بهداشت درباره مقابله با ویروس کرونا بوده است.

یک فرد نزدیک به این موضوع گفت که بولسونارو قصد دارد تا «نلسون تیچ» که در زمینه آنکولوژی تخصص دارد به سمت وزارت بهداشت منصوب کند.

لونیز هنریکه در پیامی در توئیتر نوشت که بولسونارو به وی گفته که برکنار شده است.

این دو مقام طی چند هفته گذشته درباره موضوع قرنطینه گسترده در کشور برای کنترل شیوع ویروس کرونا اختلاف نظر شدید داشتند. رئیس جمهور برزیل معتقد است که اعمال قرنطینه اقدامی غیرضروری بوده و از نظر اقتصادی زیان آور است.

بولسونارو تهدید ویروس کرونا را با نامیدن آن به عنوان «آنفولانزای کوچک» کم اهمیت جلوه داده و تاکید کرده که اقتصاد برزیل باید به صورت عادی به کار خود ادامه داده و از استفاده از داروهایی نظیر «هیدروکسیکلوروکین» که هنوز تایید نشده حمایت کرده است.

 بر اساس یک تحقیق، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل ۱۲ برابر بیشتر از تعدادی است که به صورت رسمی اعلام شده است.

با توجه به انجام تست‌های اندک و مدت زمان زیاد انتظار برای مشخص شدن نتایج تست، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل ۱۲ برابر بیشتر از تعدادی است که مقامات این کشور اعلام می‌کنند.