در نتیجه تعطیلی بسیاری از مشاغل در آمریکا طی 4هفته بر اثر شیوع ویروس کرونا، مجموع افرادی که متقاضی بیمه بیکاری شدند به 22میلیون افزایش یافت که این آمار در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، شمار آمریکاییانی که در هفته گذشته متقاضی دریافت بیمه بیکاری شدند، 5.25 میلیون مورد گزارش شد و چهار هفته تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا، به اندازه 10 سال شغل ایجاد شده در ایالات متحده را از بین برد.

طبق ارقام منتشر شده توسط وزارت کار آمریکا در روز پنجشنبه، مطالبات اولیه بیکاری مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 11آوریل، با 6.62 میلیون مورد در هفته گذشته دنبال شد که متوسط برآورد اقتصاددانان 5.5میلیون بود.

گفتنی است که در مجموع طی 4هفته، تعداد کسانی که درخواست بیمه بیکاری دادند به 22میلیون رسید، که در مقایسه، از زمان آغاز روند توسعه در ژوئن 2009، تقریبا 21.5میلیون مورد شغل جدید در آمریکا افزوده شده بود.

آخرین آمار حاکی از آن است که نرخ بیکاری در حال حاضر حداقل 17درصد بوده که بسیار بالاتر از نرخ بیکاری 10درصدی حاصل از رکود اقتصادی در پایان سال 2009 است.

قابل ذکر است مجموع آمریکاییانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، با 4.53 میلیون مورد افزایش در هفته منتهی به 4 آوریل، به رکورد 12 میلیون افزایش یافت. این آمار با تاخیر یک هفته‌ای گزارش شده است.

4