۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تاثیر انتشار آمارهای تازه بر بازارهای سهام/ عقب نشینی بازارهای سهام در پی انتشار آمار تازه

۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۷
کد خبر: 431892
تاثیر انتشار آمارهای تازه بر بازارهای سهام/ عقب نشینی بازارهای سهام در پی انتشار آمار تازه

روز پنجشنبه پس از رکود روز گذشته وال استریت، بازارهای جهانی با توجه به انتظار سرمایه گذاران از انتشار آمار و ارقام جدید دولتی و شرکت‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا رویکردهای متفاوتی داشتند.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش نیویورک تایمز، بازارهای سهام اروپا پس از ثبت افت گسترده در آسیا که به دنبال رکود ۲.۲ درصدی اس اند پی ۵۰۰ روز چهارشنبه اتفاق افتاد با رویکردی مثبت‌تر آغاز به کار کردند. پیش بینی‌ها حاکی از آن است که امروز بازارهای آتی ایالات متحده شروعی مثبت خواهند داشت.

سرمایه گذاران در واقع روز گذشته به دنبال انتشار اخبار منفی اقتصادی و با تاثیر از این اخبار معاملات خود را دنبال کردند. بر همین اساس پیش بینی می‌شود داده‌های هفتگی مطالبات بیمه بیکاری در ایالات متحده که امروز پنجشنبه منتشر می‌شود تعداد قابل توجه دیگری از بیکاران را در بر بگیرد، افزون بر این آمار سه ماهه شرکت‌ها و نتایج مالی آنها باید طی ماه جاری منتشر شود. مجموع این اتفاقات روز خوشایندی را تا به این ساعت برای بازارهای سهامی رقم نزده است.

بر اساس آمار منتشر شده امروز شاخص Nikkei 225 ژاپن ۱.۳ درصد کاهش یافت، شاخص S&P/ASX 200 استرالیا هم ۰.۹ درصد نزول داشت. در هنگ کنگ هم شاخص Hang Seng با کاهش ۰.۵ درصدی روز خود را به پایان رساند و در نهایت شاخص Kopsi کره جنوبی بدون ثبت تغییری نسبت به روز گذشته معاملات را به پایان رساند.