۰ نفر

ترامپ بیخیال ویرس چینی نشده است؛ تحقیق می‌کنیم!

۲۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
کد خبر: 431852
ترامپ بیخیال ویرس چینی نشده است؛ تحقیق می‌کنیم!

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است دولتش در تلاش است تا مشخص کند آیا کروناویروس از یک آزمایشگاه در ووهان چین سرچشمه گرفته است یا خیر. مایک پامپئو هم تاکید دارد که چین باید درباره هر آنچه می‌داند شفاف عمل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، شبکه خبری فاکس نیوز چهارشنبه گزارش داد، ویروس کرونا در یک لابراتوآر در ووهان، نه به عنوان یک سلاح بیولوژیک بلکه به عنوان بخشی از تلاش چین برای نشان‌ دادن اینکه تلاش‌هایش برای شناسایی و مقابله با ویروس‌ها برابر یا حتی بزرگتر از قابلیت‌های ایالات متحده است، نشات گرفته است.

این گزارش و موارد دیگر که به آزمایشگاهی در ووهان اشاره داشتند، محل بحث و جدل شده است.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید درباره این گزارش‌ها و منبع شیوع کروناویروس از آزمایشگاهی در ووهان مورد سوال قرار گرفت و گفت از این گزارش‌ها مطلع شده است. رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: ما به دقت این وضع بسیار وحشتناکی که رخ داده است، بررسی می‌کنیم.

ترامپ در پاسخ به اینکه آیا این مساله را با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در میان گذاشته است، گفت: نمی‌خواهم درباره آنچه به او درباره این لابراتوآر گفتم، بیان کنم، نمی‌خواهم در این رابطه حرفی بزنم، این کار اکنون نامناسب است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده تلاش کرده است بر روابط قدرتمند کشورش با چین تاکید کند، چرا که واشنگتن برای تامین تجهیزات حفاظت شخصی که به شدت مورد نیاز کادر پزشکی آمریکاست، به پکن متکی است.