۰ نفر

توسط وزارت ترابری اعطا شد؛

اعتبار بلاعوض ۱۰میلیارد دلاری آمریکا به فرودگاه‌های این کشور

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۸
کد خبر: 431630
اعتبار بلاعوض ۱۰میلیارد دلاری آمریکا به فرودگاه‌های این کشور

وزارت ترابری ایالات متحده برای کمک به فرودگاه‌های آمریکا که به دلیل شیوع ویروس کرونا و متعاقب آن کاهش چشمگیر میزان تقاضای مسافرت به شدت ضربه خورده‌اند، ۱۰ میلیارد دلار در قالب وام بلاعوض اعطا کرد.

به گزارش رویترز، کنگره آمریکا ماه گذشته این مبلغ را تایید کرده بود و وزارت ترابری نیز پیش‌تر ۲۵ میلیارد دلار به سیستم حمل و نقل عمومی و یک میلیارد دلار به شرکت راه‌آهن مسافربری آمتراک اعطا کرده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، «اِلین چائو» وزیر ترابری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ۱۰ میلیارد دلار اعتبار اضطراری به تامین بودجه و تداوم فعالیت فرودگاه V های کشور ما در جریان این بحران کمک کرده و باعث حفظ مشاغل خواهد شد.

فرودگاه ها می‌تونند از این اعتبار برای هزینه‌های سرمایه‌ای، مخارج عملیاتی شامل پرداخت حقوق پرسنل و خرید تجهیزات و همچنین پرداخت بدهی‌ها استفاده کنند. به دنبال کاهش ۹۵ درصدی تقاضا در بخش مسافرت، فرودگاه‌های آمریکا نسبت به ضرر دستکم ۱۳.۹ میلیارد دلاری در سال جاری هشدار داده‌اند؛ برخی گفته‌اند که بدون کمک دولت آنها نمی‌توانند وام‌های اخذ شده برای بخش خدمات خود را نیز پرداخت کنند.