۰ نفر

گوترش: جهان باید در برابر کرونا متحد شود

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۲۴
کد خبر: 431413
گوترش: جهان باید در برابر کرونا متحد شود

دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه ضمن هشدار درباره انتشار اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا گفت که جهان باید در برابر این ویروس متحد شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه درباره «خطر اطلاعات غلطی» که درباره ویروس کرونا مطرح می‌شود هشدار داد.

وی در پیامی ویدئویی گفت: «مردم در سرتاسر جهان ترسیده‌اند و آنها می‌خواهند بدانند که چه کاری باید انجام دهند و به کجا برای دریافت توصیه‌ها بروند.»

گوترش در ادامه این پیام گفت: «هم اکنون زمان علم و همبستگی است. هنوز اطلاعات غلط در حال انتشار است. توصیه‌های بهداشتی مضر و راه‌حل‌های غلط در حال توسعه است. ادعاهای اشتباه فضا را پر کرده است. جهان باید در برابر این بیماری نیز متحد شود.»

وی با تشکر از رسانه‌هایی که به کنترل حقیقت می‌پردازند از شرکت‌های مالک رسانه‌های اجتماعی خواست تا اقدامات بیشتری برای ریشه‌کنی ادعاهای غلط و مضر درباره کووید-19 انجام دهند.

بر اساس آخرین آمار، تا کنون بیش از 1 میلیون و 968 هزار نفر در سرتاسر جهان به کرونا مبتلا شده و قربانیان این ویروس نیز به بیش از 123 هزار نفر رسیده‌اند.

آمریکا با بیش از 598 هزار مبتلا به کرونا، بیشترین آمار مبتلایان را در سطح جهان داراست. قربانیان ویروس کرونا در این کشور نیز بیش از 24 هزار نفر شده‌اند.