۰ نفر

تهران و دهلی‌نو راه‌های مقابله با شیوع کرونا را بررسی کردند

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۲۸
کد خبر: 431064
تهران و دهلی‌نو راه‌های مقابله با شیوع کرونا را بررسی کردند

وزیران امور خارجه ایران و هند در خصوص آخرین تحولات سیاسی در افغانستان، خصوصا روند صلح در این کشور، آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه‌های جمعی مقابله با آن و نیز تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا ضد ملت ایران گفت وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سابرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند عصر امروز - دوشنبه - تلفنی گفت وگو کردند.

دو طرف در خصوص آخرین تحولات سیاسی در افغانستان، خصوصا روند صلح در این کشور، آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه‌های جمعی مقابله با آن و نیز تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا ضد ملت ایران گفت وگو و تبادل نظر کردند.

محمد جواد ظریف امروز - دوشنبه - نیز با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در خصوص آخرین تحولات بحران سیاسی در افغانستان، خصوصا  روند صلح در این کشور و همچنین رخداد های اخیر در صحنه تحولات یمن و لزوم آتش بس پایدار در این کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در منطقه و جهان و راه‌های جمعی مقابله با آن نیز از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این تماس تلفنی بود.

وزیر امور خارجه صبح امروز نیز در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با همتایان قطری و ترک خود، درباره آخرین وضعیت بحران سیاسی افغانستان به ویژه روند صلح در این کشور گفت‌وگو کرده بود.  

وی دیروز نیز با حیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان، لزوم  وحدت در بین گروه‌های مختلف این کشور، برقراری صلح و ثبات در افغانستان و همچنین گسترش همکاری‌های دوجانبه را مورد تاکید قرار داد.

همچنین ظریف شامگاه دیروز در گفت‌وگو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن حمایت از تلاش‌های دبیرکل برای برقراری آتش‌بس در یمن و با بیان اینکه بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد، برقراری آتش بس پایدار را مقدمه‌ای برای آغاز روند سیاسی حل و فصل بحران یمن خواند.

وزیر امور خارجه با ارائه گزارشی از تلاش‌های دیپلماتیک ایران برای حل بحران سیاسی در افغانستان و پیشبرد روند صلح در این کشور، جزئیاتی از تماس‌های خود با محمد اشرف غنی، عبدالله عبدالله و حنیف اتمر ارائه کرد.