۰ نفر

توصیه بانک مرکزی امارات برای استفاده از محرک‌های اقتصادی

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبر: 431007
توصیه بانک مرکزی امارات برای استفاده از محرک‌های اقتصادی

بانک مرکزی امارات از بانک‌های تجاری خواست تا به منظور حمایت از اقتصاد این کشور در بحران کووید-۱۹، از اعتبار ۷۰ میلیارد دلاری و اقدامات تسهیل نقدینگی این رگولاتور استفاده کنند.

به گزارش رویترز، امارات متحده عربی که تا ۱۲ آوریل ۴ هزار و ۱۲۳ مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده بود، در تلاش است تا از طریق توقف نسبتا کامل بخش های حیاتی همچون گردشگری و حمل و نقل، شیوع این بیماری را ریشه‌کن کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، بانک مرکزی این کشور برای تحقق این هدف، طی هفته‌های اخیر در راستای تضمین تامین نقدینگی در نظام بانکی، از محرک‌هایی به ارزش ۷۰ میلیارد دلار رونمایی کرده است و از اینرو بانک‌ها می توانند از شرکت‌های فعال در بخش خصوصی، کسب و کارهای کوچک و مردم این کشور حمایت کنند.

از زمان راه اندازی طرح حمایتی در ۱۴ مارس، بانک مرکزی امارات برای بانک های این کشور ۱۰ میلیارد درهم (۲.۷۲ میلیارد دلار) در قالب وام با بهره صفر درصد و همچنین ۶۱ میلیارد درهم در قالب کاهش سپرده قانونی فراهم آورده است.

در بیانیه این نهاد آمده است: چنین تسهیلاتی باید به طور مستقیم برای استفاده شرکت‌ها و مصرف کنندگانی که از پاندمی کرونا به شدت تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، تعلق گیرد. از بانک ها و موسسات مالی می‌خواهیم تا به شکلی عمل کنند که موکلان و مشتریان غیرتجاری، شرکت های بخش خصوصی و کسب و کارهای کوچک و متوسط که موتور رشد اقتصادی ما هستند، بیشترین منفعت را ببرند.