۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

روند کاهشی بازارهای اصلی آسیا/ چشم‌انداز منفی شیوع کرونا در بازار سهام

۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۵۷
کد خبر: 429790
روند کاهشی بازارهای اصلی آسیا/ چشم‌انداز منفی شیوع کرونا در بازار سهام

روز چهارشنبه بورس‌های جهانی با افتی متوسط روبرو شد، این افت در واقع واکنش سرمایه گذاران و توقف آنها در انجام معاملات برای انجام ارزیابی‌های بیشتر در پاسخ جهان به وضعیت شیوع ویروس کرونا عنوان شده است.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش نیویورک تایمز، در آمریکا وال استریت که روز گذشته کاهشی به پایان رسیده بود، بر اساس برآوردهای کارشناسان امروز را افزایشی آغاز خواهد کرد.

سرمایه گذاران در روزهای اخیر با نشانهιهایی از کاهش سرعت ابتلا در تعدادی از ایالتιهای آمریکا و نیز برخی از کشورهای اروپایی دریافت کردند که این خود برای چند روز موجب آرامش بازار شده بود. در همین راستا چین از امروز (چهارشنبه) پس از ۷۶ روز قرنطینه درهای ووهان را گشود و خروج از این شهر را آزاد اعلام کرد که این خود تاثیر مثبتی بر معاملات بازار میιتواند بر جای بگذارد.

با این حساب نمیιتوان منکر تاثیرپذیری بازارها از کوچکترین اتفاقات ناخوشایند شد. ژاپن و کره جنوبی این هفته مانند برخی دیگر از کشورها به تصویب کنندگان بستهιهای بزرگ نجات اقتصادی پیوستند. با این وجود به اذعان کارشناسان، توقف فعلی فعالیتιهای اقتصادی به منظور مهار شیوع کرونا میιتواند تا ماهιها و حتی سالιها بر وضعیت اقتصادی جهان تاثیر منفی بر جای بگذارد و حتی در آینده نه چندان دور منجر به اقدامات محرک اقتصادی بیش از این هم شود.

با بیان این شک و تردید، قیمت اوراق خزانه داری ایالات متحده -پناهگاه امن سرمایه گذاری سنتی - در معاملات آسیا روز چهارشنبه افزایش داشت. از دید مثبت، قیمت نفت هم در بازارهای آتی افزایش داشت و همچنان این امید روز به افزایش است که در نهایت روسیه و عربستان سعودی در نقطهιای بر سر تولید نفت به توافق دست پیدا کرده و اختلافات خود را کنار بگذارند. 

در ژاپن شاخص Nökkõö 225 روند صعودی جهانی را پشت سر گذاشت و با تصویب بسته نجات بزرگ اقتصادی این کشور ۲.۱ درصد افزایش یافت. در سرزمین اصلی چین، شاخص کامپوزیت C&undefined;&undefined;&undefined;&undefined;&undefined;öÑõ شانگهای ۰.۲ درصد سقوط کرد و شاخص H&undefined;ΛΜ SõΛΜ هنگ کنگ نیز ۱.۲ درصد کاهش داشت. در نهایت شاخص K&undefined;&undefined;&undefined;ö کره جنوبی هم روز چهارشنبه خود را با کاهش ۰.۹ درصدی به پایان رساند. 

اما در اروپا هم ساعات ابتدایی معاملات کاهشی آغاز شده است. در لندن شاخص FTSE 100 معاملات را با کاهش ۰.۹ درصدی آغاز کرده است، شاخص C˜C 40 فرانسه نیز امروز با ۱.۴ درصد کاهش آغاز شد و شاخص D˜X آلمان هم با افزایش ۰.۵ درصدی معاملات روز چهارشنبه خود را آغاز کرده است.