۰ نفر

مبتلایان به کرونا در پنتاگون به 2657نفر رسید

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۳۶
کد خبر: 429629
مبتلایان به کرونا در پنتاگون به 2657نفر رسید

وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در این وزارتخانه به 2657نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کارمندان و وابستگان به پنتاگون به 2657 نفر رسیده است.

پیشتر پنتاگون به پایگاه‌های نظامی و فرماندهی‌های عملیاتی آمریکایی دستور داد به‌دلیل وجود نگرانی‌های امنیتی، اعلام شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در میان نیروهای خود را متوقف کنند.

پنتاگون چند روز پیش نیز از مرگ 4 نفر از اعضای پنتاگون به دلیل ابتلا به ویروس کرونا خبر داده بود اما هنوز آمار جدید تلفات را اعلام نکرده است.

پنتاگون باید از سویی خطر ابتلای بیشتر این بیماری میان نیروهایش را مهار کند و از سوی دیگر امنیت ملی آمریکا را تأمین کند، از این رو به ۲۵ هزار نیروی خود دستور داده به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند. همچنین فرماندهان نظامی اکثر تمرینات نظامی را لغو کرده‌اند.

155 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در وزارت دفاع آمریکا مربوط به ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» است که وزارت نیروی دریایی آمریکا چند روز پیش فرمانده این ناو را برکنار کرد.

پنتاگون

مقامات نیروی دریایی آمریکا پس از آن «برت کروزیر» فرمانده این ناوهواپیمابر را برکنار کردند که وی طی نامه‌ای به این نیرو خواستار حمایت از پرسنل این ناوهواپیمابر در پی شیوع ویروس کرونا در میان پرسنل آن شد.

مقامات آمریکایی علت برکناری فرمانده ناوهواپیمابر روزولت را نه به دلیل این نامه بلکه به دلیل درز آن به رسانه‌ها عنوان کرده‌اند.