۰ نفر

دفتر نخست وزیر انگلیس: وضعیت سلامتی جانسون پایدار است

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۲:۴۱
کد خبر: 429618
دفتر نخست وزیر انگلیس: وضعیت سلامتی جانسون پایدار است

دفتر نخست وزیر انگلیس یک روز پس از اعلام خبر وخامت حال بوریس جانسون و انتقال او به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، اعلام کرد وضعیت سلامتی نخست وزیر پایدار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جانسون همچنان در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری است و تحت نظر کادر درمانی بیمارستان قرار دارد. 

نخست وزیر انگلیس یکشنبه گذشته (۱۷ فروردین) به توصیه پزشک معالجش «برای انجام آزمایش‌های بیشتر در بیمارستان بستری شد».

سخنگوی او گفته بود که این یک اقدام پیشگیرانه است؛ چون نخست وزیر با وجود گذشت ۱۰ روز از مثبت شدن نتیجه آزمایش ابتلایش به کرونا، هنوز از علائم این بیماری رنج می‌برد.

او با این حال دیشب (دوشنبه) اعلام کرد که حال عمومی نخست وزیر وخیم‌تر شده و طبق توصیه تیم پزشکی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است.

مایکل گوو معاون جانسون امروز در گفت وگو با رسانه‌ها اعلام کرد که نخست وزیر با ماسک اکسیژن تنفس می‌کند اما به دستگاه تنفس مصنوعی وصل نشده است.  او حال عمومی نخست وزیر را مساعد توصیف کرد.

در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درباره وضعیت سلامتی نخست وزیر  انگلیس مطرح می‌شود.

جانسون از سه هفته پیش وزیر امور خارجه‌اش را به عنوان جانشین خود معرفی کرده است.

نخست وزیر انگلیس دیروز رسما از دومینیک راب خواست تا هر جا که لازم شد امور دولت را هدایت کند.

رهبران احزاب سیاسی و سران کشورهای جهان از زمانی که جانسون به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شده برای او آرزوی سلامتی کرده‌اند.

جانسون در داخل به دلیل سهل‌انگاری در مواجهه با کرونا مورد انتقاد قرار دارد. او پس از هشدار دانشمندان در مورد احتمال مرگ نیم میلیون انگلیسی بر اثر کرونا، ۲ هفته پیش با اعلام وضع اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت. 

گزارش ّها حاکی است که تعداد مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا در انگلیس در روزهای آینده بسرعت افزایش یابد. تاکنون ۶ هزار و ۱۵۹ نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.