۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صعود بازارهای سهام جهان در کنار تقویت بورس آمریکا/ تبعیت بازارها از شروع قدرتمند وال‌استریت

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 429510
صعود بازارهای سهام جهان در کنار تقویت بورس آمریکا/ تبعیت بازارها از شروع قدرتمند وال‌استریت

مهمترین بازارهای سهام جهان در سراسر آسیا، اروپا و آمریکا روز گذشته، نخستین روز از هفته را افزایشی و قدرتمند به پایان رساندند، به نظر می‌رسد صعود بازارهای سهامی در جهان بی ارتباط با انتشار اخباری مبنی بر کاهش آمار مبتلایان و قربانیان جدید ویروس کرونا در اروپا و آمریکا نباشد. اعلام تصمیم نخست وزیر ژاپن بر اعلام وضعیت اضطراری و بسته محرک ۱ تریلیون دلاری نکته مهم دیگری است که سرمایه‌گذاران را به سمت بازارهای سهامی ترغیب کرده است.

اقتصاد آنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش نیویورک تایمز، در شرایطی که درگیرترین کشورها در جهان با ویروس کرونا خبر از کاهشی شدن آمار ابتلا و قربانیان می‌دهند، بازارهای سهامی جهان واکنش مثبت به این روند داشته‌اند. دیروز پس از پایان صعودی بازارهای آسیا عمده بازارهای اصلی در اروپا هم افزایش قابل توجهی به ثبت رساندند. بازارهای آتی با شروع معاملات در ایالات متحده در انتظار یک شروع قدرتمند با توجه به اخبار جدید بودند.

اقتصاد جهانی پیش از آنکه بتواند دوباره به مسیر اصلی خود بازگردد، همچنان با چالش‌های اساسی روبروست. اما این روند صعودی بخشی ناشی از نشانه‌های پیشرفت در مبارزه با شیوع بیشتر کرونا در ایالات متحده و اروپا بود.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسید که نشانه‌هایی از اعتماد دوباره سرمایه گذاران به بازارها ایجاد شده است. قیمت اوراق خزانه ایالات متحده اما بار دیگر کاهشی شد و اشتهای سرمایه گذاران ریسک پذیر را به این اوراق افزایش داد. در عین حال قیمت نفت نیز روز گذشته افزایش یافت و امیدها را به توافقی میان روسیه و عربستان سعودی برای یک آتش بس جنگی افزایش داد.

امروز سه شنبه در بازارهای آسیا، شاخص‌های اصلی اینچنین به پایان رسیدند:

در ژاپن شاخص Nikkei 225 با افزایش ۲ درصدی روز خود را به پایان رساند. شاخص Hang Seng در هنگ کنگ هم افزایش ۲.۱ درصدی داشت. شاخص کامپوزیت شانگهای Composite در نخستین روز کاری پس از تعطیلات رسمی این کشور ۲.۱ درصد رشد کرد و در نهایت شاخص Kospi کره جنوبی ۱.۸ درصد افزایش به ثبت رساند.

بازارهای اروپا هم در ساعات ابتدایی، معاملات را افزایشی آغاز کردند:

در لندن شاخص FTSE 100 با ۳.۲ درصد افزایش معاملات اولیه را آغاز کرد. شاخص CAC 40 فرانسه نیز روز خود را با افزایش ۳.۵ شروع کرد در حالی که شاخص DAX آلمان در ابتدای روز ۴.۴ درصد افزایش به ثبت رسانده است.