۰ نفر

بحران آمار در بحران کرونای غرب

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷
کد خبر: 429482
بحران آمار در بحران کرونای غرب

یکه‌تازی‌های کووید ۱۹ در دنیا همچنان ادامه دارد، اما امریکا با بیش از ۳۵۵‌هزار نفر مبتلا همچنان در صدر تعداد مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد. آمار جانباختگان این کشور هم از ۱۰‌هزار نفر فراتر رفته است. با وجود این روزنامه واشنگتن پست به نقل از متخصصان حوزه بهداشت و درمان امریکا نوشت: «میزان تلفات ویروس کرونا در این کشور بسیار بیشتر از آمار‌های اعلام شده است.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جوان، جروم آدامز جراح برجسته و فرمانده بهداشت عمومی امریکا هم هفته پیش رو را سخت‌ترین و غم‌انگیزترین هفته برای مردم ایالات متحده خواند. وی لحظات سخت و دشوار روز‌های آینده برای امریکایی‌ها را با حادثه بمباران بندر پرل هابر در جنگ جهانی دوم و ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی مقایسه کرد. با تمام این‌ها دولت امریکا همچنان تاکتیک غرب وحشی و راهزنی مدرن را برای تأمین تجهیزات پزشکی ادامه می‌دهد. کار به جایی رسیده که مدعی بزرگ‌ترین ابرقدرت و کدخدای جهان به دزدی از کشور‌های کوچک و گمنام دنیا افتاده است. وزیر بهداشت کشور ۲۸۰‌هزار نفری باربادوس اعلام کرد ۴۸ دستگاه تنفسی که این کشور خریده و پولش را پرداخت کرده توسط دولت امریکا توقیف و ضبط شده است.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به بیش از یک‌میلیون و ۲۸۲‌هزار نفر در سراسر دنیا افزایش یافته است. از این تعداد بیش از ۷۰‌هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۲۶۹‌هزار نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

امریکا همچنان در تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ رتبه نخست دنیا را دارد. شمار جان باختگان در قاره اروپا بر اثر ابتلا به این ویروس هم از ۵۰‌هزار نفر بیشتر شده است. بعد از امریکا، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و فرانسه دارای بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا هستند. اوضاع بیمارستان‌ها اضطراری است. کمبود تجهیزات پزشکی حالا به جایی رسیده که در کنار راهزنی برخی دول غربی از یکدیگر برای تأمین تجهیزات مورد نیاز برخی دستورالعمل‌ها هم برای صرف‌نظر از درمان و اختصاص تجهیزات تنفسی و دارو به برخی گروه‌ها همچون سالمندان صادر شده است.

راهزنی امریکا از کشوری ۲۸۰‌هزار نفره!

در نیویورک تصاویر اجساد رها شده در راهرو‌های یک بیمارستان نشان‌دهنده وضعیت قرمز این شهر است. به نوشته دیلی‌میرور، با پر شدن ظرفیت سردخانه‌های نیویورک، کیسه‌های اجساد قربانیان کرونا در کامیون‌های یخچال‌دار قرار داده می‌شود. این کامیون‌ها در تمام نقاط شهر دیده می‌شود.

مقامات امریکا هشدار داده‌اند این کشور «هفته‌ای بسیار دشوار» پیش رو دارد. برخی از مقامات ایالات متحده وضعیت فعلی را که به دنبال شیوع نوع جدید ویروس کرونا پدید آمده است با حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ مقایسه کرده‌اند. دولت امریکا، اما همچنان به روش راهزنانه‌اش برای تمامی کالا‌ها و تجهیزات پزشکی ادامه می‌دهد و حتی از تجهیزات پزشکی خریداری شده از سوی کشوری کوچک نمی‌گذرد. وزیر بهداشت کشور کوچک باربادوس اعلام کرد دستگاه‌های تنفسی که این کشور خریده و پولش را پرداخت کرده توسط دولت امریکا توقیف و ضبط شده است. «والنس جفری بوستیک» وزیر بهداشت کشور باربادوس گفت ۴۸ دستگاه تنفسی خریداری شده برای کشورش توسط دولت امریکا توقیف شده است. دستگاه‌های تنفسی یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز در جهان است و باربادوس صرفا تلاش می‌کند همانند ۲۰۳ کشور دیگر در جهان از این دستگاه‌ها برای خود تأمین کند.

باربادوس کشوری جزیره‌ای با ۲۸۰‌هزار نفر جمعیت است که میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی و شمال شرق ونزوئلا قرار گرفته است.

بحران کرونا در اروپا

در اسپانیا هم شمار جانباختگان ویروس کرونا از ۱۲‌هزار نفر گذشت. وخامت اوضاع در اسپانیا به حدی است که رئیس ستاد کل ارتش این کشور از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درخواست کرده که هرچه سریع‌تر دستگاه‌های تنفس مصنوعی، لباس‌های محافظ و کیت‌های تشخیص ابتلا به کرونا برای این کشور ارسال کند. ملکه انگلیس هم کرونا را بحرانی متفاوت از چالش‌های قبلی توصیف کرد.