۰ نفر

کاهش ۳۰درصدی اندازه اقتصاد آمریکا

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱:۵۷
کد خبر: 429361
کاهش ۳۰درصدی اندازه اقتصاد آمریکا

موسسه رتبه بندی مودی از کاهش ۳۰درصدی اندازه اقتصاد آمریکا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، موسسه رتبه بندی مودی در گزارشی هشدار داد که تداوم تعطیلی فعالیت های اقتصادی در آمریکا در نتیجه شیوع ویروس کرونا می تواند میزان تولید ناخالص داخلی این کشور را ۳۰ درصد کاهش دهد. 

اکنون ۴۱ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا به حال نیمه تعطیل درآمده اند و به گفته مودی، تنها اقتصاد کالیفرنیا که بزرگ ترین اقتصاد آمریکا محسوب می شود روزانه ۲.۸ میلیارد دلار از قرنطینه کنونی خسارت می بیند. هم چنین دست کم در ۱۵ ایالت دیگر نیز میزان خسارت اقتصادی قابل توجه خواهد بود. 

به گفته مودی، پیامدهای اقتصادی ناشی از کرونا در آمریکا همین حالا هم بیشتر از پیامدهای مربوط به حادثه ۱۱ سپتامبر است. خسارت وارده به تولیدات اتصاد آمریکا از شروع بحران کرونا تاکنون ۳۵۰ میلیارد دلار برآورد می شود. آمریکا اکنون به اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان تبدیل شده و به طور متوسط یک نفر از هر چهار بیمار مبتلا به کرونا در جهان را شهروندان آمریکایی تشکیل می دهند. 

از سوی دیگر برونو لو مر، وزیر دارایی فرانسه در جمع نمایندگان مجلس سنا گفته است که بحران کرونا، بزرگ ترین بحران بر سر راه اقتصاد این کشور از زمان جنگ جهانی دوم است. فرانسه پس از ایتالیا، اسپانیا و آمریکا، بیشترین آمار قربانیان کووید-۱۹ در جهان را دارد. 

دولت فرانسه تاکنون ۴۵ میلیارد یورو ( ۵۰ میلیارد دلار) برای مقابله با کرونا اختصاص داده که معادل دو درصد کل اندازه اقتصاد این کشور است. دولت هم چنین راه های حمایتی دیگری نظیر تعویق سررسید مالیات ها و بازپرداخت اقساط را برای حمایت از کسب و کارها در نظر گرفته است. 

برونو لومر هم چنین از رایزنی فرانسه با سایر کشورهای اروپایی برای ارایه یک پاسخ مشترک و جامع در سطح اتحادیه اروپا به بحران کووید-۱۹ خبر داد.