۰ نفر

آمریکا آسیب‌پذیرترین کشور در برابر کرونا

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۳۳
کد خبر: 429348
آمریکا آسیب‌پذیرترین کشور در برابر کرونا

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به میزان قابل توجهی بیش از مردم کشورهای دیگر در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به میزان قابل توجهی بیش از مردم کشورهای دیگر در برابر ویروس کرونا آسیب‌پذیر هستند.

به گفته کارشناسان بهداشتی، آمریکایی‌ها به دلیل شیوع چاقی، دیابت و فشار خون در زمره آسیب پذیرترین قشر در برابر ویروس کرونا در جهان هستند.

مطالعات نشان داده است که شرایط مزمن سلامتی مانند چاقی، دیابت و فشار خون بالا می‌تواند خطر عفونت و مرگ را افزایش دهد.

افراد چاق که به آنفولانزا مبتلا می‌شوند نه تنها در معرض خطر عوارض شدید قرار دارند، بلکه دوره طولانی‌تری از بیماری را طی می‌کنند.

داده‌های خارج از چین نیز نشان داده‌اند که میزان مرگ و میر در بیمارانی که شرایط حساس مانند بیماری قلبی عروقی دارند،  بیشتر است.

به گفته مدیر سابق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، بیش از ۶۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی در یک وضعیت بیماری مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و فشارخون قرار دارند و درنهایت همه این موارد بهداشتی خطر ابتلا به COVID-۱۹ را افزایش می‌دهد.

تاکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۳۰۰ هزار نفر فراتر رفته و این روند تصاعدی همچنان ادامه دارد.

چاقی به عنوان یک عامل خطر برای چندین بیماری مزمن از جمله دیابت نوع ۲، سکته مغزی، حمله قلبی و حتی انواع خاصی از سرطان شناخته شده است.

یک مطالعه از دانشگاه کارولینای شمالی نیز نشان داد که تنها ۱۲ درصد آمریکایی‌های بالای ۲۰ سال از نظر متابولیکی سالم هستند.