۰ نفر

۷سال حبس در انتظار خاطیان شکستن قرنطینه در روسیه

۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۰۹
کد خبر: 429213
۷سال حبس در انتظار خاطیان شکستن قرنطینه در روسیه

با افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در روسیه، رئیس‌جمهور این کشور قانونی را امضا کرد که به موجب آن امکان زندانی شدن افراد به دلیل شکستن قرنطینه وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های روسیه امروز دوشنبه از افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا به ۶۳۴۳ نفر و تعداد جان باختگان به ۴۷ نفر  در این کشور خبر دادند.

به نوشته «مسکو تایمز»، با ابتلای ۹۵۴ نفر جدید به ویروس کرونا در روسیه، شمار کل مبتلایان در این کشور به ۶۳۴۳ نفر افزایش یافته و شمار فوتی‌های این ویروس هم به ۴۷ نفر رسیده است.

طبق گزارش‌های رسانه‌های روس، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا قانون «هفته کار نکردن» در این کشور را تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) تمدید کرد.

پوتین همچنین قانونی را امضا کرد که به موجب آن مجازات‌های سختی از قبیل دو تا پنج سال حبس علیه افرادی که در موضوع ارسال اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا مجرم شناخته شوند، اعمال می‌شود.

طبق این قانون، افرادی که قوانین و مقررات قرنطینه در رابطه با ویروس کرونا را در  روسیه نقض کنند با احتمال مجازات تا هفت سال حبس مواجه خواهند شد.