۰ نفر

سفیر چین خطاب به جهانپور: اخبار وزارت بهداشت چین را بخوانید

۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۲۵
کد خبر: 429073
سفیر چین خطاب به جهانپور: اخبار وزارت بهداشت چین را بخوانید

سفیر چین در تهران در پاسخ به اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت ایران به وی پیشنهاد کرد که اخبار نشست های خبری وزرات بهداشت چین را با دقت بخواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «چانگ هوا» سفیر چین در تهران در پاسخ به توئیت «کیانوش جهانپور» سخنگوی وزارت بهداشت ایران در توئیتی نوشت: «وزارت بهداشت چین هر روز نشست خبری دارد. پیشنهاد می‌کنم برای حصول نتیجه،‌ اخبار آن را با دقت بخوانید.»

جهانپور در توئیتی نوشته است: «مباحث علمی را هیچگاه نه می توان و نه باید با سیاست آمیخت، 
همه محافل آکادمیک دنیا بر پایه اطلاعات اپیدمیولوژیک و گزارش محققان چین، حداقل آنفلوآنزای تیپ A را از ویروس نوپدید کرونا وخیم تر قلمداد کردند، امروز یافته ها خلاف این را نشان می دهد، به یافته های خودی اطمینان بیشتری داریم.»

لازم به ذکر است کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفته بود که چین با ارائه آمار و مدارکش نسبت به بیماری کووید-۱۹ شوخی تلخی با دنیا کرد و افزود: همه کشورهای درگیر این بیماری به استناد مدارک چین تصور کردند بیماری شبیه و آسان‌تر از بیماری آنفلوآنزا است.

پس از این اظهارات، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در توئیتی چین را پیشگام مبارزه با کرونا خواند و از کمک های چین به ایران قدردانی کرد. سفیر چین نیز در توئیت دیگری در پاسخ به توئیت موسوی عنوان کرد که شایعات نمی توانند دوستی ایران و چین را از بین ببرند.