۰ نفر

نامزد باردار بوریس جانسون هم مبتلا شد

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵
کد خبر: 428946
نامزد باردار بوریس جانسون هم مبتلا شد

نامزد باردار نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد به ویروس کرونا مبتلا شده و یک هفته گذشته را در قرنطینه استراحت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، همسر باردار «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده است. از سویی دولت این کشور شایعه انتشار بیماری از طریق دکل‌های شرکت «هوآوی» را بی معنی دانست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «کری سایموندز» نامزد جانسون که چندی پیش خبر باردار شدنش منتشر شد، به ویروس کرونا مبتلا شده است.

سایموندز گفت: «به‌دلیل داشتن علائم ویروس کرونا، هفته گذشته را در خانه ماندم. نیازی به انجام تست نبود و بعد از هفت روز استراحت بنیه بیشتری دارم و رو به بهبودی هستم».

او که از مشاوران دولت جانسون نیز محسوب می‌شود گفت: «ابتلا به کووید-۱۹ حین بارداری قطعاً نگران‌کننده است. به دیگر زنان باردار توصیه می‌کنم راهنمایی‌های لازم را که به‌نظرم اطمینان‌بخش هستند مطالعه و اجرا کنند».

این در حالی است که جانسون ۵۵ ساله، پس از گذراندن یک هفته در قرنطینه همچنان علائم بیماری را دارد و باید در قرنطینه بماند.

از سوی دیگر «مایکل گوو» وزیر کابینه جانسون اعلام کرد یک کودک ۵ ساله در انگلیس به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است و با خانواده او ابراز همدردی کرد.

گوو همچنین شایعه پخش ویروس کرونا از طریق دکل‌های اینترنت نسل پنجم شرکت چینی «هوآوی» را تکذیب کرد و گفت: «این کاملاً مزخرف است، البته مزخرفاتی خطرناک».

این شایعه موجب شده برخی از مردم به دکل‌های مخابراتی آسیب وارد کرده و در کار شرکت‌های مربوطه اختلال ایجاد کنند.

گوو همچنین گفت، انگلیس ۳۰۰ دستگاه کمک‌تنفسی از چین تحویل گرفته و دستگاه‌های بیشتری نیز قرار است توسط کنسرسیوم هوافضا تولید شوند.

تا کنون بیش از ۴۱ هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۳۱۳ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.