۰ نفر

آمریکا به افراد ناقض قرنطینه پابند الکترونیک می‌زند

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۷
کد خبر: 428679
آمریکا به افراد ناقض قرنطینه پابند الکترونیک می‌زند

قاضی یکی از ایالت‌های آمریکا حکم داده است تا به افرادی که قرنطینه خانگی را نقض می‌کنند، پابند الکترونیک زده شود تا درصورت تکرار نقض قرنطینه، شناسایی شوند.

به گزارش سی‌ان‌ان، با وجود فرمان «اندی بشیر» (Andy Beshear) فرماندار این ایالت کنتاکی مبنی براینکه ساکنان تمامی این ایالت به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در منازل خود بمانند، اما عده‌ای از سکنه شهر « لوییویل »  (Louisville) بزرگترین شهر این ایالت، به این فرمان توجه نکرده و خانه های خود را ترک می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بنابراین گزارش «آنجلا بیسیگ» (Angela Bisig) قاضی دادگاه ایالتی کنتاکی در پاسخ به نقض این فرمان، دستور به بستن پابند به افرادی که در معرض ویروس کرونا قرار داشته و بدون توجیه اقدام به ترک خانه های خود می کنند، داده است.

این گزارش حاکی است این افراد باید به مدت دوهفته این پابند را به پا داشته باشند، هم اکنون قاضی‌ها در  ناحیه «جفرسون» واقع در ایالت کنتاکی آمریکا برای برخورد با نقض قرنطینه خانگی از سوی ساکنان این مناطق، درحالت آماده باش به سر می برند .

ایالت کنتاکی امروز ۸۳۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا داشته که ۳۷ نفر از مبتلایان به این ویروس در این ایالت از آمریکا جان باخته اند.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان نزدیک به یک میلیون و ۱۳۱ هزار نفر رسیده است که آمریکا با ۲۷۷هزار و ۵۳۳ مبتلا و هفت هزار و ۴۰۰ جان باخته در صدر دیگر کشورها قرار دارد.