۰ نفر

مشاور ترامپ از نقشه آمریکا علیه مقاومت پرده برداشت

۱۴ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۵۹
کد خبر: 428366
مشاور ترامپ از نقشه آمریکا علیه مقاومت پرده برداشت

«گابریل صوما» مشاور خاورمیانه‌ای دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا پنجشنبه شب فاش کرد، واشنگتن بدنبال عملیات هوایی علیه چند پایگاه نظامی در عراق است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، صوما در گفت وگوی اختصاصی با المعلومه درخصوص استقرار سامانه دفاعی پاتریوت در شمال و غرب عراق گفت که این سامانه در راستای محافظت از نیروهای آمریکایی حاضر در عراق ارسال شده است و این سامانه بزودی و در روزهای آینده فعال خواهد شد.

مشاور خاورمیانه‌ای ترامپ گفت که آمریکا با فرماندهان نظامی برای عملیات هوایی علیه پایگاه‌های نظامی که ادامه حضور نیروهای آمریکایی را در عراق تهدید می‌کنند، رایزنی کرده است.

صوما البته گفت که عملیات مذکور به علت آن که آمریکا با شیوع ویروس کرونا درگیر است و اوضاع بهداشتی و سیاسی عراق اکنون مساعد نیست، انجام نخواهد شد.

پیش از این "محمد کریم" نماینده ائتلاف الفتح به ریاست "هادی العامری" در مجلس نمایندگان عراق فاش کرده بود که آمریکا بدنبال آن است که با تحریک سازمان الحشد الشعبی و حمله به پایگاه‌های این سازمان بهانه را برای ادامه حضور نظامیانش در خاک عراق و استقرار سامانه دفاع موشکی در کشور بدست آورد.

این تحولات درحالی رخ می دهد که روزنامه «نیویورک تایمز» جمعه گذشته در گزارشی از برنامه کاخ سفید برای حمله به تعدادی از مواضع «الحشد الشعبی» و مقاومت اسلامی و در راس آنها «کتائب حزب الله عراق» خبر داد.

این نشریه آمریکایی به نقل از چند مقام دولتی و نظامی آمریکا نوشت که در جریان جلسه روز ۱۹ مارس (۲۹ اسفندماه ۹۸) در کاخ سفید، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به پنتاگون اجازه داده نقشه نظامی حمله به عراق و نابودی کتائب حزب الله تهیه کند.

در همین ارتباط ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا یکشنبه همین هفته نیز از خروج نیروهای خود از پایگاه "کی ۱" کرکوک در شمال عراق و واگذاری تجهیزات آن به نیروهای امنیتی دولت بغداد خبر داد.

نیروهای ائتلاف مدعی ضد داعش در چند روز گذشته پایگاه‌های «القیاره» در شمال و «القائم» در غرب عراق را ترک کردند.