۰ نفر

بورس آمریکا بدترین عملکرد سه ماه نخست سال در تاریخ خود را تجربه کرد

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۰۶
کد خبر: 428168
بورس آمریکا بدترین عملکرد سه ماه نخست سال در تاریخ خود را تجربه کرد

سه ماهه نخست سال 2020 دیروز به پایان رسید و بورس آمریکا بدترین عملکرد سه ماهه در تاریخ خود را تجربه کرد.

به گزارش راشا تودی، در معاملات روز گذشته شاخص‌های بورس آمریکا روند نزولی قابل توجهی را تجربه کردند، به گونه‌ای که شاخص داو جونز 200 واحد فرو ریخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دو شاخص S&P 500 و نزدیک هم هر کدام یک درصد از ارزش خود را از دست دادند. در حال حاضر سهام داران روی موضوع روند شیوع ویروس کرونا در آمریکا متمرکز بوده؛ چراکه این کشور حالا به رتبه اول ابتلا و شدت شیوع در جهان بدل شده است.

تعداد مبتلایان قطعی کرونا در آمریکا از مرز 164 هزار نفر عبور کرده و رئیس جمهور آمریکا می‌گوید، امیدوار است شرایط در این کشور تا روز یکم ژوئن به حالت طبیعی باز گردد. در واقع دیروز بورس آمریکا بخش قابل توجهی از رشد روز دوشنبه خود را از دست داد.

در معاملات روز دوشنبه و پس از آن که شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرد که به ساخت واکسن کرونا نزدیک شده است سهام این شرکت 8 درصد رشد کرد و متوسط شاخص‌ها در آمریکا را مثبت کرد.

تام لی، مدیر تحقیقات موسسه فاند استرات گلوبال می‌گوید، من فکر می‌کنم بازار بورس آمریکا به نوعی به کف رسیده است. علی رغم آن که طی روزهای گذشته شاهد بهبود وضعیت بازارهای مالی در آمریکا هستیم، اما بورس این کشور نسبت به ابتدای سال جاری 21.8 درصد از ارزش خود را از دست داده و بدترین سه ماهه از سال 1987 را به ثبت رسانده است. از سوی دیگر سه ماهی که گذشت بدترین سه ماهه نخست سال در تاریخ بورس آمریکا بود.

شاخص داو جونز در ماه مارس 12 درصد سقوط کرد و S&P 500 هم 11 درصد از ارزش خود را از دست داد.