۰ نفر

ناو آمریکایی با 41 هزار خدمه کرونایی شد

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
کد خبر: 428130
ناو آمریکایی با 41 هزار خدمه کرونایی شد

ناخدای ناو هواپیمابر آمریکایی "تئودور روزولت" که به اقیانوس آرام اعزام شده است برای مقابله با شیوع کرونا در کشتی تحت فرمان او از وزارت دفاع آمریکا درخواست کمک کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در حالی که به گفته مقامات نظامی ، دهها تن از ملوانان این ناو آمریکایی با 4 هزار خدمه به کرونا مبتلا شده اند ، کاپیتان "برت ای. کروزیر" ناخدای این کشتی در نامه ای چهار صفحه ای به وزارت دفاع آمریکا ضمن تشریح وضعیت اسفناک در میان نیروهای آمریکایی در این ناو هواپیمابر خاطرنشان کرده که نیروی دریایی آمریکا منابع لازم و مناسب برای مبارزه با کرونا از طریق خارج کردن ملوانان از کشتی را در اختیار او قرار نداده اند.

ناخدای آمریکایی نوشته است: ما در حال جنگ نیستیم و لازم نیست که نیروهای ما جان خود را از دست بدهند . ما در حال شکست خوردن در مراقبت از مورد اعتمادترین دارایی های خود یعنی ملوانان خود هستیم.

این ناو هواپیمابر آمریکایی در حال حاضر در "گوام" مستقر شده است. "توماس بی. مودلی" سرپرست وزارتخانه نیروی دریایی در گفتگو با سی ان ان گفته که نیروی دریایی در تلاش برای خارج کردن ملوانان است اما تعداد کافی تخت در گوام برای جا دادن به تمامی خدمه این ناو هواپیمابر وجود ندارد.

به نوشته نیویورک تایمز ، مشکل ایجاد شده در ناو هواپیمابر تئودور روزولت نشان دهنده یکی از معماهای دشوار پیش روی ارتش آمریکا است: مقامات ارشد نظامی در طول سالها همواره آمادگی برای جنگیدن را اولویت اصلی خود قرار داده اند اما اکنون در می یابند که حفظ این آمادگی در جریان شیوع یک بیماری می تواند سلامتی و حتی جان نظامیان را به خطر اندازد