۰ نفر

پیشتازی ۶ درصدی بایدن نسبت به ترامپ

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱
کد خبر: 428103
پیشتازی ۶ درصدی بایدن نسبت به ترامپ

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد جو بایدن نسبت به دونالد ترامپ با پیشتازی ۶ درصدی روبرو شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نظرسنجی جدید رویترز-ایپسوس حاکی است جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب دموکرات یک پیشتازی 6 درصدی را نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در رقابت های انتخاباتی کسب کرده است.

بر اساس این گزارش، 46 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام کرده‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر از بایدن حمایت خواهند کرد.

در مقابل 40 درصد شهروندان آمریکایی نیز گفته‌اند که از ترامپ حمایت می کنند. در نظرسنجی ماه گذشته پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ به یک درصد رسیده بود.

این نظرسنجی می تواند یک خبر خوش برای کارزار انتخاباتی بایدن باشد چرا که شیوع ویروس کرونا موجب به حاشیه کشیده شدن رقابت های انتخاباتی بایدن شده و در مقابل کنفرانس های خبری مکرر ترامپ درباره مقابله با ویروس کرونا موجب افزایش محبوبیتش شده است.

این نظرسنجی نشان می دهد که رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت زیر سایه نگرانی های مربوط به ویروس کرونا قرار دارد و بیش از 89 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته‌اند که به شدت نگران شیوع این ویروس هستند.

در این نظرسنجی بیش از 48 درصد آمریکایی ها نارضایتی خود را از عملکرد دولت ترامپ در مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده‌اند و در مقابل 44 درصد گفته‌اند از عملکرد ترامپ راضی هستند.

تاکنون بیش از 188 هزار نفر در آمریکا به این ویروس مبتلا شده و نزدیک به 4000 نفر جان خود را از دست داده‌اند.