با وجود اینکه ویروس کرونا به سرعت در سراسر جهان در حال گسترش است، هنوز برخی از مناطق جهان مانند تعدادی از کشورهای آفریقایی، کره شمالی، یمن، ترکمنستان و... هنوز مواردی از ابتلا به این بیماری گزارش نکرده‌اند.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ در حال حاضر، بیماری کووید-19 به همه نقاط جهان گسترش یافته و اینفوگرافیک ارائه شده، مناطق انگشت‌شماری که هنوز از این ویروس در امان مانده‌اند را نشان می‌دهد.

این گزارش بر اساس کشورهایی است که تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس را اعلام نکرده‌اند و در میان ردیابی‌های گسترده دانشگاه جان هاپکینز که به شناسایی موارد ابتلا به کووید-19 تا تاریخ 30 مارس 2020 پرداخته، نام آنها به چشم نمی‌خورد.

مسلما سوالاتی نسبت به وضعیت واقعی در برخی کشورها، به خصوص کره شمالی وجود دارد که برخی از منابع ادعا می‌کنند که مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، به دلیل مرز مشترک با چین وجود دارد. اما با توجه به پنهان‌کاری دولت در پیونگ‌یانگ و میزان کنترل دولت بر رسانه‌ها، تا کنون اعلام کرده‌اند که هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در کشور وجود ندارد و نمی‌توان گفت که این ادعاها صحت دارد یا خیر. با این حال، غیر منطقی نیست که فکر کنیم در این زمینه، جداسازی کره شمالی از سایر نقاط جهان به آن کمک می‌کند که تا حد زیادی از بروز بیماری همه‌گیر جلوگیری کند.

گفتنی است که چندین کشور آفریقایی نیز هنوز می‌گویند هیچ موردی از ابتلا به کووید-19 ندارند؛ هر چند که این مسئله می‌تواند ناشی از عدم وجود ظرفیت آزمایش مناسب در این مناطق باشد.

تا تاریخ 30 مارس، بوتسوانا، بوروندی، کومور، مالاوی، سائوتوم و پرنسیپ، سیرالئون و سودان جنوبی، کشورهایی آفریقایی بودند که هنوز یک مورد هم از ابتلا به این بیماری در کشور خود را گزارش نکرده‌اند.

این ویروس همچنین در کشورهای کوچک اقیانوس آرام مانند جزایر سلیمان و وانواتو هنوز کشف نشده است.

در کشورهایی مانند یمن، تاجیکستان، میانمار و ترکمنستان نیز هنوز مواردی از ابتلا گزارش نشده است.

در نقشه ارائه شده، کشورهایی که هنوز مواردی از ابتلا به بیماری کووید-19 گزارش نکرده‌اند را مشاهده می‌کنید؛

WhatsApp Image 2020-03-31 at 4.34.40 AM