۰ نفر

تنش لفظی میان نوه ملکه انگلیس و ترامپ بالا گرفت

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۴۸
کد خبر: 427849
تنش لفظی میان نوه ملکه انگلیس و ترامپ بالا گرفت

تنش لفظی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نوه ملکه انگلیس بالا گرفته است و نوه ملکه انگلیس به اظهار نظر اخیر ترامپ واکنش نشان داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، خانواده شاهزاده هری نوه ملکه انگلیس با انتشار بیانیه‌ای به سخنان اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان دادند.

در همین ارتباط، هری و همسرش مگان مارکل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که آن‌ها به هیچ عنوان قصد ندارند از دولت واشنگتن منابع امنیتی بخواهند.

به گفته نوه ملکه انگلیس، هزینه تدابیر امنیتی موردنظر آنان از طریق بودجه خصوصی تامین می‌شود.

هزینه امنیت و حفاظت از این زوج سلطنتی انگلیس سالانه حدود ۸ میلیون پوند تخمین زده شده است.

خانواده نوه ملکه انگلیس به تازگی به کانادا مهاجرت کرده بودند، اما اخیراً اعلام شده که طی چند روز گذشته آن‌ها به لس آنجلس آمریکا نقل مکان کرده‌اند.

چند ساعت پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که هری، از نوادگان خاندان سلطنتی بریتانیا و همسرش مگان خودشان باید هزینه تأمین امنیت خودشان در آمریکا را بپردازند.

رئیس جمهوری آمریکا با یادآوری اینکه «دوست» بریتانیا و ملکه الیزابت است، در توئیتر نوشته بود: «گفته شده بود هری و مگان پس از ترک بریتانیا قصد دارند برای همیشه در کانادا اقامت داشته باشند. حالا کانادا را به مقصد ایالات متحده ترک کرده‌اند. اما آمریکا هزینه تأمین امنیت آنها را نمی‌دهد. خودشان باید بپردازند.»

این نخستین بار نیست که رئیس جمهوری آمریکا درباره این زوج خاندان پادشاهی بریتانیا اظهار نظر می‌کند. او سال گذشته نیز یک بار درباره مگان، عروس ملکه بریتانیا که تباری آمریکایی دارد، گفته بود: «مطمئنم مگان به عنوان عضو جدید خاندان سلطنتی موفق خواهد بود. خیلی خوب است و فکر می‌کنم کارش را به نحو احسن انجام خواهد داد.