۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نشانه‌های ناخوشایند در بازارهای سهام آسیا/ روند کاهشی بازارهای سهام آسیا با تداوم نگرانی سرمایه‌گذاران

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبر: 427792
نشانه‌های ناخوشایند در بازارهای سهام آسیا/ روند کاهشی بازارهای سهام آسیا با تداوم نگرانی سرمایه‌گذاران

بازارهای منطقه آسیا و اقیانوسیه امروز دوشنبه با آغاز به کار خود، همچنان نشانه‌های ناخوشایندی بروز دادند. سرمایه گذاران با وجود تلاش‌های تثبیت کننده دولت‌های جهان برای جلوگیری از آسیب بیشتر ناشی از شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا روند کاهشی پشت سر گذاشتند.

اقتصاد آنلاین - اکرم شعبانی؛ به گزارش نیویورک تایمز، بازار سهام ژاپن پس از رونمایی از اقدامات دولت ژاپن در روز شنبه برای حمایت از سومین اقتصاد بزرگ جهان، منجر به کاهش بیش از ۳درصدی تا ظهر امروز شد. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز شنبه متعهد شد که از کاهش مالیات، کمک‌های نقدی، وام بدون بهره و اقدامات دیگری برای تحریک رشد اقتصادی در کشوری که اقتصاد آن در اواخر سال گذشته رو به کاهش گذاشته بود، به کار گیرد.

سایر بازارها نیز نشانگر اضطراب مداوم سرمایه گذاران بود، بازارهای آتی روز دوشنبه پیشنهاد کردند که وال استریت امروز کاهشی آغاز به کار کند. افزایش قیمت اوراق قرضه دولتی ایالات متحده و کاهش قیمت نفت نیز باعث اضطراب بیشتر سرمایه گذاران شده است.

شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن (Nikkei 225) امروز با کاهش ۳.۲ درصدی بسته شد. شاخص کوسپی کره جنوبی (Kospi) کاهش ۱.۵ درصدی داشت و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ (Hang Seng) با کاهش ۱.۴ درصدی معاملات را به پایان رساند. در خاک اصلی چین شاخص کامپوزیت شانگهای (Shanghai Composite) هم ۱.۶ درصد کاهش یافت.

81f2f49b-e649-436c-a1c0-4a965741118f