۰ نفر

کرونا در ۲۰۲کشور جهان، آمار جان باختگان همچنان افزایش می‌یابد

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۴۵
کد خبر: 427720
کرونا در ۲۰۲کشور جهان، آمار جان باختگان همچنان افزایش می‌یابد

انتشار ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴آذر) در شهر ووهان چین آغاز شد و به تدریج تمام کشورهای جهان( تاکنون ۲۰۲کشور) با این ویروس در گیر شده اند و تاکنون تعداد مبتلایان آن در جهان به بیش از۷۲۰هزار نفر و تعداد جاباختگان به بیش از ۳۵هزار نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هرچند که تمام مراکز درمانی، پزشکی و بیمارستانی کشورهای درگیر با ویروس کرونا برای کاهش و مقابله با این بیماری تلاش می کنند، اما تاکنون یک چهارم از بیماران مبتلا به این ویروس بهبود پیدا کرده‌اند و هم اکنون تعداد بهبودیافتگان  این بیماری در جهان به بیش از ۱۵۰ هزار نفر رسیده است.

برای مقابله با این بیماری نظام سلامت و کادر درمانی هر کشوری طبق پروتکل های خود در تلاش هستند هرچه زودتر آمارهای روند صعودی این بیماری خانمانسوز را نزولی تا آرامش و ثبات را به کشور خود بازگردانند.

آمارهای جهانی نشان می دهد که امریکا با ۱۴۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا در صدر قرار گرفته و پس ازآن ایتالیا با حدود ۱۰۰ هزار، چین با ۸۱ هزار، اسپانیا با ۷۸ هزار، آلمان با ۶۲ هزار، فرانسه با ۴۰ هزار و ایران با ۳۸ هزار نفر در رده های بعدی قرار گرفته‌اند.

اسپانیا بعد از ایتالیا، وخیم ترین وضعیت را از نظر میزان شیوع کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در میان کشورهای اروپایی دارد . 

بیل گیتس، بازرگان و کارآفرین آمریکایی و مؤسس شرکت مایکروسافت می‌گوید اگر قرنطینه در آمریکا نه ایالت به ایالت، بلکه به صورت کامل و در همه ایالت‌ها برقرار شود، این کشور تا اواخر ماه آوریل ( اردیبشهت ماه)  از نقطه اوج شیوع کرونا گذر خواهد کرد.

بیل گیتس در یک گفتگوی تلویزیونی با انتقاد از سیاست مد نظر دولت فدرال آمریکا برای قرنطینه کردن تنها چند ایالت که کانون کرونا در این کشور هستند، گفت که این شیوه کمکی به مهار این بیماری همه‌گیر نخواهد کرد.

وی با یادآوری سیاست چین در برقراری قرنطینه عمومی که به گفته او ظرف ۶ هفته منجر به عبور از نقطه اوج بحران در این کشور شد افزود: اگر شرایط قرنطینه عمومی مشابهی در آمریکا برای تمام ایالت‌ها برقرار شود، ما نیز ظرف ۶ تا ۱۰ هفته از نقطه اوج شیوع کووید ۱۹ گذر خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درمورد این که چرا باید ایالت‌هایی با شیوع کم نیز شامل قرنطینه شوند، گفت: همان ایالت‌هایی هم که فرضا در آنها ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر بیشتر مبتلا نشده‌اند، با این شرایط به زودی آمار نگران ‌کننده‌ای خواهند داشت. آهنگ رشد آمار مبتلایان در آمریکا در حال حاضر حدود ۳۳ درصد است و در همان مناطق هم بالاتر خواهد رفت، بنابراین قرنطینه عمومی در همه ایالت‌ها باید اجرایی شود.

از طرفی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با آن که پیش از این گفته بود طرح قرنطینه کردن دو ایالت کروناخیز نیویورک و نیوجرسی را در دست بررسی دارد، تا کنون هیچ ایالتی را قرنطینه نکرده است.

«نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است که انکار کرونا در این کشور توسط دونالد ترامپ در ابتدای شیوع این ویروس، به قیمت جان آمریکایی‌ها تمام شده است.

رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اینکه دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور در ابتدای شیوع کووید۱۹ در ایالات متحده آن را انکار می‌کرد، گفت که این اقدام به قیمت جان مردم آمریکا تمام شد.

این مقام امریکایی ترامپ را متهم کرد که در واکنش به بحران شیوع کرونا در آمریکا برای مقابله با آن تعلل داشته است.

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان پیش‌بینی کرد که شیوع کرونا در این کشور در نهایت جان  ۲۰۰ هزار آمریکایی را خواهد گرفت و ۲ میلیون نفر نیز به این بیماری مبتلا خواهند شد.

سرگئی سابرین شهردار مسکو با توجه به شیوع گسترده کرونا در روسیه اعلام کرد: از امروز (دوشنبه) هیچ یک از ساکنان مسکو پایتخت روسیه حق خارج شدن از خانه را ندارند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه با ثبت ۲۷۰ مورد جدید در شبانه روز گذشته به یک هزار و ۵۳۴ نفر رسیده است و تاکنون هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند که شش تن آنان در مسکو بوده است.

شبکه فرانس۲۴ نیز به نقل از وزارت بهداشت فرانسه گزارش داد که با مرگ ۲۹۲ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور، آمار مرگ ‌ومیر ناشی از کرونا در فرانسه به ۲ هزار و ۶۰۶ نفر رسید.

«فخرالدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه در آخریناظهارات خود اعلام کرد که در  مدت ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۸۱۵ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر شمار مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در ترکیه در مجموع به حدود ۱۰ هزار نفر رسیده که از این تعداد، تاکنون ۱۳۱ نفر جان باخته و تنها ۱۰۵ نفر بهبود یافته‌اند.

مقام های پاکستانی اعلام کردند که شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از یکهزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته و تاکنون ۱۴ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و ۲۸ بیمار کرونایی نیز بهبود یافته‌اند.

وزارت بهداشت هند نیز اعلام کرد که تا روز کذشته ابتلای یک هزار و ۹۱ نفر به ویروس کرونا در این کشور تایید شده  و ۲۵ نفر در این کشور که مبتلا به کرونا بوده اند جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات تایلندی اعلام کردند که تا کنون یک هزار و ۳۸۸ مورد ابتلا به کرونا در این کشور آسای جنوبشرقی ثبت شده که از این تعداد ۷ نفر جان خود را از دست داده اند و بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون ۱۰۴ نفر در فلسطین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

ژاپن نیز اعلام کرده است تا کنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده، ۵۲ تن جان باخته و ۴۰۴ تن هم بهبود پیدا کرده‌اند.

طبق آخرین آمار ارائه شده از وزارت بهداشت اسپانیا، در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت ۸۳۲ مورد فوت و شناسایی ۸ هزار و ۱۸۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا، این کشور بالاترین میزان شیوع این بیماری همه گیر را تجربه کرد ه و هم اکنون بیش از ۷۸ هزار نفردر این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وحید مایار سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد: با ابتلا ۶ نفر جدید به ویروس کرونا، تعداد متبلایان به این ویروس در افغانستان به ۱۱۷ و تعداد فوت شدگان نیز به ۷ نفر افزایش یافته است.

"اشلی بلوم فیلد" مدیرکل وزارت بهداشت نیوزیلند نیز روز گذشته اولین مورد فوتی در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا را تایید کرد و گفت: تاکنون ۵۱۴ نفر در نیوزیلند به این ویروس مبتلا شده‌اند.

در حال حاضر عدم حضور در مکانهای پرجمیعت بهترین روش برای کاهش بیماران مبتلا به ویروس کرونا است و تمام کشور های جهان که درگیر این بیماری هستند با اجرای محدودیتهای تردد شهروندان در معابر و مکان های پرجمیعت سعی دارند که با این روش ها تعداد مبتلایان به این بیماری را کاهش دهند.

اکنون در بیشتر کشور های جهان که مقابله با ویروس کرونا را تجربه می کند سفر کردن شهروندان با قطار ، هواپیما و خودرو که ممنوع شده  و طرح فاصله گذاری اجتماعی به عنوان رویکردی برای کنترل شیوع این ویروس در دستور کار قرار گرفته و در بسیاری از شهرهای درگیر با این بیماری نیز مقررات منع رفت و آمد به اجرا درآمده  است.