۰ نفر

پلوسی: انکار کرونا توسط ترامپ به قیمت جان آمریکایی‌ها تمام شد

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۳۴
کد خبر: 427688
پلوسی: انکار کرونا توسط ترامپ به قیمت جان آمریکایی‌ها تمام شد

«نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که انکار کرونا در این کشور توسط دونالد ترامپ در ابتدای شیوع این ویروس، به قیمت جان آمریکایی‌ها تمام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اینکه دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور در ابتدای شیوع کووید۱۹ در ایالات متحده آن را انکار می‌کرد، گفت که این اقدام به قیمت جان مردم آمریکا تمام شد.

پلوسی همچنین ترامپ را متهم کرد که در واکنش به بحران شیوع کرونا در آمریکا برای مقابله با آن تعلل داشته است.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا که با سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، تاکید کرد: انکار اولیه رییس جمهوری (ترامپ) مرگبار بود. تعلل او در رساندن تجهیزات به جایی که به آن‌ها نیاز دارند که هنوز هم ادامه دارد، این کار نیز مرگبار است.

او همچنین اذعان داشت که هنوز گستره شیوع کرونا در آمریکا مشخص نیست، چرا که آزمایش تشخیص کرونا به میزان کافی انجام نمی‌شود.

ویروس کرونا موسوم به کووید ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

موارد ابتلا به کووید۱۹ در آمریکا افزایش یافته و این کشور را به صدر کشورهای متاثر از این بیماری آورده است. در حال حاضر بیش از ۱۲۴ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا و ۲ هزار و ۲۳۸ نفر جان باخته اند.

در مجموع ۶۸۵ هزار و ۷۸۲ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۴۶ هزار و ۴۰۰ نفر بهبود یافته و ۳۲ هزار و ۲۳۲ نفر فوت کرده‌اند.