۰ نفر

بسته محرک اقتصادی بزرگ ژاپن برای مبارزه با کرونا

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۰۱
کد خبر: 427682
بسته محرک اقتصادی بزرگ ژاپن برای مبارزه با کرونا

دولت ژاپن برنامه دارد تا بسرعت یک بسته محرک اضطراری برای رسیدگی به تاثیر اقتصادی همه گیری جهانی ویروس کرونا تدوین کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این بسته محرک شامل کمک های نقدی به خانوارهایی است که با مشکل مواجه اند و نسبت به اقداماتی که طی بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ انجام گرفت، مقایس بزرگتری خواهد داشت.

«یاسوتوشی نیشی مورا» وزیر احیای اقتصادی ژاپن امروز یکشنبه به «ان اچ کی» گفت که شرکت های کوچک و میان اندازه به سختی از شیوع جهانی این ویروس آسیب دیده اند.

او افزود: مزایای نقدی به افرادی که درآمدشان بشدت کاهش یافته تعلق خواهد گرفت.

نیشی مورا در این مورد که آیا وضعیت اضطراری اعلام می شود یا خیر، گفت دولت در حال مذاکره با کارشناسان بر سر این موضوع است.

پیش از این «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن از ارائه یک بسته محرک اقتصادی در قالب تلاش های جهانی برای کاهش ضربه اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به ارزش بیش از ۱۳۷ میلیارد دلار خبر داده بود.

منابع آگاه می گویند اعتبار مالی این هزینه تا حدی از طریق صدور اوراق قرضه پوشش دهنده کسری (deficit-covering bonds) تامین خواهد شد هرچند انتظار می رود صدور اوراق قرضه تا حد معتدل و نسبتا اندک باشد اما این اقدام تا حد زیادی تمرکز بازار را بر موقعیت مالی دشوار ژاپن قرار خواهد داد این درحالی است که تنش ها در بازار مالی ناشی از ویروس کرونا موجب شده که سرمایه گذارها حتی دارایی های ایمنی مانند اوراق قرضه دولتی را هم به نفع پول نقد کنار بگذارند.

مقامات دولتی ژاپن گزارش کردند دستکم ۶۸ عفونت جدید ویروس کرونا امروز یکشنبه شناسایی شده است که بیشترین افزایش روزانه از آغاز شیوع این ویروس است آمار مبتلایان به کرونا در ژاپن تا کنون به یک هزار و ۹۶۳ تن و تعداد جان باختگان هم به ۵۲ تن رسیده است.