۰ نفر

شمار قربانیان جهانی کرونا از ۳۰ هزار نفر گذشت

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کد خبر: 427600
شمار قربانیان جهانی کرونا از ۳۰ هزار نفر گذشت

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان به ویژه در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا رو به افزایش است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر ۶۶۴ هزار و ۱۰۳ نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده‌اند که از این میان ۳۰ هزار و ۸۸۳ نفر جان باخته و ۱۴۲ هزار و ۳۶۱ نفر از این بیماری بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با ۱۲۳ هزار و ۷۵۰ مورد ابتلا بیشترین شمار مبتلایان جهان را به خود اختصاص داده و در صدر جدول جهانیِ مبتلایان به این بیماری قرار گرفته است. از این شمار تاکنون ۲۲۲۷ نفر جان خود را از دست داده و ۳۲۳۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

پس از آمریکا، ایتالیا با مجموع ۹۲ هزار و ۴۷۲ نفر مبتلا در ردیف دوم بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در جهان قرار گرفته که ۱۰ هزار و ۲۳ نفر از این شمار جان باخته و ۱۲ هزار و ۳۸۴ نفر بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان در چین نیز که به نظر می‌رسد شیوع کروناویروس را در کشور خود کنترل کرده با ثبت تنها ۴۵ مورد ابتلای جدید، به ۸۱ هزار و ۴۳۹ نفر رسیده است. این کشور ۳۳۰۰ قربانی و ۷۵ هزار و ۴۴۸ بهبود یافته از کروناویروس را گزارش کرده است.

هم‌چنین دیگر کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا با ۷۳ هزار و ۲۳۵ مبتلا و ۵۹۸۲ قربانی، آلمان با ۵۷ هزار و ۶۹۵ مبتلا و ۴۳۳ قربانی و فرانسه با ۳۷ هزار و ۵۷۵ مبتلا و ۲۳۱۴ قربانی در رتبه‌های بعد از چین قرار گرفته‌اند.

شمار مبتلایان به کروناویروس در ایران نیز تاکنون ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر اعلام شده است که از این میان ۲۵۱۷ نفر جان خود را از دست داده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر بهبود یافته‌اند.

طبق آمارهای به ثبت رسیده در سایت "وردومترز"، شمار مبتلایان در کشورهای انگلیس ۱۷ هزار ۸۹ مبتلا و ۱۰۱۹ قربانی، سوئیس ۱۴ هزار و ۷۶ مبتلا و ۶۳۹ قربانی،  کره جنوبی ۹۵۸۳ مبتلا و ۱۵۲ قربانی و بلژیک ۹۱۳۴ مبتلا و ۳۵۳ قربانی اعلام شده است.