۰ نفر

مرزهای پاکستان همچنان بسته می‌ماند

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۵۰
کد خبر: 427490
مرزهای پاکستان همچنان بسته می‌ماند

دولت پاکستان روز شنبه مدت زمان بسته بودن مرزهای مشترک این کشور با کشورهای همسایه را با هدف پیشگیری از شیوع کرونا تمدید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رسانه های پاکستان از نشست مشترک وزیر بهداشت و مشاور امنیت ملی این کشور که امروز در شهر اسلامآباد برگزار شد، گزارش دادند که مرزهای مشترک پاکستان با جمهوری اسلامی ایران، افغانستان و هند همچنان بسته خواهد ماند.

«مُعید یوسف» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: گذرگاه های مشترک مرزی با ایران، افغانستان و هند تا دو هفته آینده تعطیل خواهد بود.

شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از یکهزار و ۴۰۰ نفر فراتر رفته و تاکنون ۱۲ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و ۲۵ بیمار کرونایی نیز بهبود یافته اند.

مقامات پاکستانی امروز اعلام کردند؛ تعطیلی پروازهای خارجی تا ۱۶ فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت اما فعالیت های تجاری در بنادر، تعطیل نشده و این روند همگام با طرح غربالگری ادامه دارد.

شناسایی بیش از ۱۲ هزار پاکستانی مشکوک به کرونا

وزیر بهداشت پاکستان نیز امروز گفت: هم اکنون ۱۲ هزار و ۲۱۷ نفر از شهروندان این کشور مشکوک ابتلای به کرونا هستند اما معاینه این افراد ادامه دارد.

دکتر ظفر میرزا افزود: با شناسایی ۱۷۳ مورد جدید بیمار کرونایی ظرف ۲۴ ساعت گذشته، آمار رسمی مبتلایان به این بیماری در پاکستان به یکهزار و ۴۰۸ نفر رسیده است.

وی گفت: هم اکنون هفت هزار و ۱۸۰ نفر در مراکز قرنطینه شهرهای مختلف پاکستان حضور دارند که از این میان سه هزار و ۱۶۷ نفر معاینه شدند که تست ۷۹۹ نفر مثبت بوده است.

اکثر شهرهای پاکستان از جمله ایالات پنجاب و سِند نسبت به دیگر مناطق، بیشتر درگیر شیوع ویروس کووید-۱۹ و بوده و با گذشت چند ساعت، موارد جدید ابتلا به این ویروس ثبت می شود.

پیش‌تر کمیته امنیت ملی پاکستان در ۲۳ اسفندماه گذشته در واکنش به افزایش خطر شیوع ویروس کرونا در این کشور، ضمن اعلام بستن مرزهای زمینی با کشورهای همسایه، تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه‌ها، جلسات پارلمان و رژه های نظامی را تعطیل کرد.