۰ نفر

اوراق خریداری شده توسط فدرال‌رزرو از ۵ تریلیون دلار فراتر رفت

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۱۸
کد خبر: 427487
اوراق خریداری شده توسط فدرال‌رزرو از ۵ تریلیون دلار فراتر رفت

تلاش‌های بانک مرکزی آمریکا برای تقویت اقتصاد آمریکا و باز نگاه داشتن بازارهای مالی این کشور، وارد سطح تاریخی جدیدی شده، سطح دارایی اوراق فدرال‌رزرو حالا به بالاترین رقم در تاریخ رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، تلاش‌های بانک مرکزی آمریکا برای تقویت اقتصاد آمریکا و باز نگاه داشتن بازارهای مالی این کشور وارد سطح تاریخی جدیدی شده، به نحوی که سطح دارایی اوراق فدرال‌رزرو حالا به بالاترین رقم در تاریخ آمریکا رسیده است.

تراز مالی فدرال‌رزرو که بیشتر شامل اوراق قرضه و سایر دارایی‌هایی است که این بانک در طول سالیان گذشته خریداری کرده است، در هفته منتهی به چهارشنبه، برای اولین بار در تاریخ آمریکا به ۵.۳ تریلیون جهش کرد.

فدرال‌رزرو بخش بزرگی از این اوراق را قبلاً در شرایط پس از بحران مالی بزرگ آمریکا خریداری کرده بود تا بازارهای این کشور را تقویت کند؛ اما در سال ۲۰۱۶ رقم دارایی‌های اوراق قرضه فدرال‌رزرو به رکورد ۴.۵۲ تریلیون دلار رسید و این بانک مجبور شد برای سبک کردن دارایی‌های بلوکه شده خود در اواسط می ۲۰۱۶ برنامه فروش این اوراق را آغاز کند.

رکورد جدید اوراق قرضه خریداری شده فدرال‌رزرو که در هفته‌های اخیر و با وجود بحران کرونا به سرعت به وجود آمده، بسیار بالاتر از رکوردهای قبلی است.