۰ نفر

آمریکا و ایتالیا در صدر "فهرست مبتلایان به کرونا"

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۵۰
کد خبر: 427472
آمریکا و ایتالیا در صدر "فهرست مبتلایان به کرونا"

کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آمارهای رسمی کشورها، بیشترین قربانیان این ویروس کشنده و به شدت مسری از قاره اروپا و به ویژه در ایتالیا، اسپانیا و آلمان گزارش شده است.

 طبق جدیدترین آمار ثبت شده در سایت "وردومترز"، از زمان گزارش اولین موارد ابتلا به این ویروس در چین تا لحظه انتشار این خبر ۲۸ هزار و ۲۴۴ نفر در جهان بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده و ۶۱۴ هزار و ۴۵۴ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

همچنین شمار بهبودیافتگان از این بیماری در جهان تاکنون ۱۳۷ هزار و ۳۳۴ نفر اعلام شده است.

براساس این آمار، آمریکا با بالاترین آمار مبتلایان و ایتالیا با بیشترین رقم قربانیان همچنان در بالای این فهرست قرار دارند.

آمریکا با ۱۰۴ هزار و ۲۵۶ مبتلا در صدر جدول کشورهای کانون همه‌گیری کرونا قرار دارد و تاکنون ۱۷۰۴ قربانی بر اثر این بیماری داشته است. ایتالیا نیز با ۸۶ هزار و ۴۹۸ مورد به لحاظ آمار مبتلایان در جایگاه دوم است، گرچه با ۹۱۳۴ فوتی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در جهان را دارد. کرونا در چین نیز تاکنون ۳۲۹۵ قربانی گرفته و ۸۱ هزار و ۳۹۴ نفر نیز در این کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. همچنین در اسپانیا تاکنون ۵۶۹۰ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و ۷۲ هزار و ۲۴۸ نفر به این بیماری دچار شده‌اند. 

همچنین آمار مبتلایان در آلمان به ۵۳ هزار و ۳۴۰ نفر رسیده و مجموع جان‌باختگان کرونا در این کشور هم اکنون۳۹۹ نفر گزارش شده است. در فرانسه نیز آمار مرگ و میر کرونا ۱۹۹۵ نفر و شمار مبتلایان آن نیز ۳۲ هزار و ۹۶۴ تن گزارش شد. همچنین آمار کلی انگلیس نیز ۷۵۹ فوتی و ۱۴ هزار و ۵۴۳ مبتلا گزارش شده است.